„Ta nás ale v tomto případě příliš nezajímala. Důležité bylo dojet do cíle a hned od začátku získávat body ve třídě i mezi dvoukolkami. Tomu jsme podřídili úplně vše a z Itálie odjíždíme maximálně spokojení,“ nechal se slyšet Antonín Tlusťák.

V populární soutěži startoval na Apeninském poloostrově již počtvrté. Ani tentokrát se mu však nevyhnuly technické problémy. Konkrétně ve druhé etapě mu nešťastnou náhodou odhozený kámen od soupeřova vozu prorval pneumatiku. A důsledek? „Asi šest kilometrů jsme jeli s defektem, což nás stálo zhruba minutu,“ spočítal český reprezentant.

To ale nebylo vše. Před závěrečnou sekcí měl ještě reálnou šanci vyhoupnout se ze druhé příčky mezi dvoukolkami do čela, ovšem šrouby na uchycení poškozeného kola povolily a možnost předčasného konce všechny plány zhatila. „Chystali jsme se na velký finiš, bohužel tato událost nás donutila ke zvýšené obezřetnosti a zbytek závodu jsme odjeli spíš na jistotu,“ posteskl si Tlusťák.

Nepříjemnosti a komplikace se však objevily už o den dřív. „Špatně jsme odhadli volbu pneumatik. Uvěřili jsme předpovědi počasí a na první rundu jsme obuli mokré gumy. Celou dobu však bylo sucho a jasno. A protože servisní zóna byla hodně daleko, nemohli jsme nijak zareagovat,“ vysvětlil 27letý soutěžák.

Při druhém průjezdu již ale obul správně a na dosahovaných časech to bylo rázem poznat. „Zajížděli jsme výtečné časy, na které se nám podařilo navázat i v nedělním průběhu. Stopku ale přinesl již zmiňovaný defekt,“ zopakoval pilot vozu Citroën C2 S1600, kterého v Itálii opět navigoval Jan Škaloud.

Nyní čeká posádku A. T. Motosport třítýdenní pauza, na kterou naváže koncem května dvojzávod v Českém Krumlově, jenž se započítává do hodnocení velkého domácího šampionátu, a hned poté INA Croatia Rally v Chorvatsku, jejíž výsledky se zase promítnou do celkové klasifikace mistrovství Evropy.

Robert Štach