„Jsem maximálně spokojený. Tento závod nám vyšel po všech stránkách,“ rozplýval se Tlusťák, který v kategorii A tvrdil muziku od samotného začátku. Jeho suverenitě významně napomohlo odstoupení druhého Jana Šlehofera, jenž kvůli poruše motoru nedokončil první den. Nedařilo se ani řadě jeho dalších soupeřů, a tak druhý Milan Kneifel ze Zlína zaostával v cíli už o celé dvě minuty.

„Druhý den už jsme mohli jet na jistotu, přesto jsme se snažili být co nejrychlejší, abychom se umístili i v absolutním pořadí. Technické problémy se nám vyhýbaly, v krizových úsecích jsme se vyvarovali defektů a dalších technických problémů, se kterými se potýkaly jiné posádky, a konečný výsledek nám potvrdil, že jsme zvolili velmi dobrou strategii,“ pochvaloval si zádveřický závodník.

Toho nebrzdila v odvážném výkonu ani hrozba případné havárie či jiných potíží, které by mohly ohrozit jeho následující start v rámci evropského šampionátu. „Měli jsme však připravenu i náhradní variantu, proto jsme nemuseli jet příliš obezřetně. Navíc zdejší tratě mi maximálně vyhovují a každý rok se na ně velmi těším,“ nezastíral český reprezentant.

Na oslavu svého úspěchu z jihu Čech ale příliš času neměl. Už tento víkend jej totiž čeká druhý letošní start v rámci mistrovství Evropy v Chorvatsku, a jak samotný Tlusťák připouští, zde už tolik riskovat nebude. Evropské body pro něj mají velkou váhu. „Potřebuji dojet na bodech v rámci evropského šampionátu, a hlavně pak v kategorii dvoukolek,“ potvrdil 27letý pilot.

V hlavě jej jistě straší především loňský rok, kdy v Chorvatsku musel kvůli poruše motoru odstoupit z pátého místa absolutní klasifikace, a přepustit tím i vedení ve své skupině. „Tentokrát bych se podobnému scénáři rád vyhnul. Vím, že nás čeká obtížná soutěž, neboť hladký a klouzavý asfalt, na kterém pojedeme, je velmi zrádný, přesto věřím, že své druhé místo mezi dvoukolkami z předchozího závodu v Itálii ještě vylepšíme,“ doplnil Antonín Tlusťák.

Robert Štach