„Především z organizačních a časových důvodů zkrácený, téměř pětikilometrový úsek mezi Slušovicemi a Hvozdnou nahrazovat nebudeme. Požadovaný limit minimálně dvou set ostrých kilometrů tak splníme,“ má spočítáno ředitel podniku Miloslav Regner.

Podle původního itineráře totiž na závodníky během tří dnů mělo čekat 214,65 km.

„Věřím, že ani tímto zkrácením závod na kvalitě a atraktivnosti neztratí,“ dodal.

A v případě potřeby je ochotný dál naslouchat a řešit podněty státních orgánů v souvislosti s prasečím morem.

„Nic podobného jsem za svého 43letého šéfování Barumce řešit nemusel. Každopádně uděláme vše pro to, aby náš podnik nemohl být spojován s případnou vinou rozšíření moru,“ je rozhodnut Regner.

Na jezdce od pátku 25. do neděle 27. srpna bude opět čekat 15 rychlostních zkoušek včetně té tradiční páteční noční v centru města Zlína.

„Kvůli rozšířenému a nabitému programu ale novinkou je, že začneme o hodinu dříve. Slavnostní start na náměstí Míru tak proběhne už v 16 hodin. Jinak další program spojený se soutěží před a po bude obdobný předchozím ročníkům,“ uklidnil ředitel fanoušky rallyového sportu.

Uzávěrka přihlášek je sice až 6. srpna, ovšem již nyní jich mají na ředitelství více než dost.

„Většina je ale zatím od běžného startovního pole. O dalších napovídají již zamluvená ubytování ve Zlíně. Díky tomu již víme, že mimo jiné dorazí tovární tým Peugeotu anebo obhájce posledních dvou ročníků Jan Kopecký. Také máme informace, že dorazí většina pilotů evropského šampionátu, ale kdo dojede skutečně, se ukáže po předchozím závodě v Polsku. Každopádně očekávám opět silné startovní pole, minimálně stejně kvalitní jako v posledních letech,“ věří šéf závodu.

KOSTKA: CHTĚL BYCH BOJOVAT O PÓDIUM

Poněvadž loni pátým triumfem na Barumce získal do té doby putovní pohár do svého vlastnictví Jan Kopecký, organizátoři museli přichystat nový.

„Je téměř stejný jako předchozí a již jej máme na ředitelství. Navíc dnes jsem od místního stolaře dovezl i dřevěnou schránku na něj, v tomto směru jsme tedy připravení,“ hlásí Miloslav Regner.

Své síly na boj o nablýskanou trofej pomalu chystají také regionální závodníci. Zlínský Tomáš Kostka začne zítra testovat v Rakousku Škodu Fabia R5 od Raimunda Baumschlagera, vítěze Barumky z roku 1993.

„Měli jsme to v plánu už v úterý, ale bouřka v Alpách to překazila. Abych na Barumce uspěl, musím dost testovat,“ zdůraznil 32letý jezdec, který letos startoval jen na Rallysprintu Kopná. Zato však dokonal vítězný hattrick.

„Vážím si toho, jde o domácí závod. Barumku pochybuji, že bych někdy vyhrál. Na letošní ročník se ale už moc těším. Trať vypadá dobře, a že bude omezená o deset kilometrů, to je nic. Chtěl bych bojovat o pódium,“ prohlásil Kostka.

Další zlínský závodník Jaromír Tarabus letos bojuje v českém mistrovství ve voze Škoda Fabia S2000. Se spolujezdcem Petrem Machů zatím drží 8. místo. Posádka se statečně porve také na Barumce.

„Děláme vše pro to, abychom se pěkně svezli s S2000. Po minulém nešťastném odstoupení ze třetího místa v předposlední erzetě jsem měl asi měsíční splín. Chtěl jsem, aby se Barumka jela za další týden, aby člověk složil reparát. Rok se s rokem sešel, jedeme se slabší technikou, ale já myslím, že nic na sportovním zážitku to nebude měnit,“ usmál se 40letý soutěžák.