„Nyní již finišujeme s přípravou tak, aby průběh závodu byl bezproblémový," potvrdil a přeje si Miloslav Regner, šéf podniku, jehož výsledky se kromě domácího šampionátu budou již poosmé započítávat do toho evropského. Jestli tomu tak bude i za rok, ale není zcela jisté.

Promotér FIA ERC společnost Eurosport Events totiž chce snížit počet závodů v seriálu o další dva na celkový počet deset. „Některá média nás už v tomto směru pohřbila, další píší o velkém ohrožení. Faktem zůstává, že nám letos končí dvouletá smlouva a o jejím dalším prodloužení intenzivně jednáme. Současně je jasné, že se všude zvyšují náklady, technika pro kvalitnější HD vysílání také není levná. Doteď například s belgickou Ypres jsme měli z pozice dlouhodobého účastníka šampionátu lepší, luxusnější podmínky. I my coby pilíř seriálu se asi budeme muset přizpůsobit a hlouběji sáhnout do kapsy," očekává šéf zlínského podniku, který si zatím vyřazení Barumky z prestižní evropské společnosti, kde patří už přes třicet let, příliš nepřipouští.

Nároky rallyeového promotéra sice nerostou tak rychle jako v případě brněnské motocyklové soutěže, kde je nárůst v desítkách milionů, přesto navýšení nebude malé. „Požadované podmínky jsou nyní někde jinde než v minulosti. Od počátku jsme se ale snažili řešit požadavky Eurosportu levnější cestou, ale častokrát kvalitnějšími službami českých partnerů. Stále jsme v jednání, přičemž během září by mělo být jasněji. Bojujeme o nejlepší pozici, přičemž věřím, že i ostatní nás v tom nenechají a budeme moci opět dokázat, že umíme dělat kvalitní evropskou rallyeovou soutěž," doplnil Regner.

O velkém zvuku Barumky v zahraničí jasně hovoří nabité startovní pole letošního ročníku, které patří k tomu nejlepšímu v historii seriálu ME a IRC za poslední léta. Pořadatelé si přitom nejvíce cení příjezdu portugalského šampiona Magalhaese, jenž dorazil až na šesté pozvání organizátora. „Jsem rád, že i náš dlouholetý rival k nám dorazil. Barumka ve světě má opravdu velké jméno a všichni závodníci vědí, oč se zde jedná. Navíc tak skvělé publikum byste málokde hledali. Snad jen v Mexiku a klání v Jižní Americe mají velmi podobnou bouřlivou atmosféru," potvrdil zkušený zlínský navigátor Petr Starý, který domácí soutěž dvakrát v kokpitu řízeném Janem Kopeckým vyhrál (2009 a 2011).

Letos se o stejný kousek může pokusit s místní legendou Romanem Krestou, jehož bude podruhé v kariéře navigovat. „Tímto se mi splnil jeden z posledních sportovních snů v rally. S Romanem si ale jedeme soutěž spíše užít, žádné přehnané ambice nemáme," dodal s úsměvem.

Na start závodu, který má ve dvou etapách opět 15 rychlostních zkoušek, se postaví na 121 posádek, mezi kterými najdeme hned sedm žen za volantem nebo osobnosti ze společenského života, jako například modelku Tushkanovu, která se proslavila svými fotkami v časopise Playboy, nebo české herce Olgu Lounovou a Davida Suchařípu.