Víkendový závod bude mít navíc pro dvojnásobného mistra republiky nádech nostalgie. Právě v Třebíči totiž před čtrnácti lety odstartoval svou kariéru. Od té doby na Vysočině nezávodil. „Byla to má první rally v životě, a to už v roce 1994. Od té doby jsem ji neabsolvoval, takže půjde v podstatě o premiéru. Už si vůbec nepamatuji, jaké byly tehdejší rychlostní zkoušky, nebo jakým způsobem se změnily,“ poznamenal Kresta.

Před nadcházejícím podnikem domácího šampionátu má přitom starostí více než dost. „Auto dostaneme k dispozici až před samotným závodem. Mechanici na něm zatím pracují. Na samotné testování tak příliš času nebude,“ posteskl si 32letý jezdec, který se zároveň pozastavil nad tím, proč se během pátečního dne pojedou dvě rychlostní zkoušky třikrát. „Dvě tratě na velký mistrák, to je opravdu málo,“ podivoval se Kresta.

Bývalému účastníkovi mistrovství světa příliš nevoní také skutečnost, že i v Třebíči se velká část první etapy uskuteční až za tmy. Dříve vítané zpestření se totiž některým jezdcům začíná zajídat. „Nevím, proč letos všechny soutěže vždy v pátek končí hluboko v noci. Vždyť to jen odradí diváky, kteří toho ve tmě opravdu moc nevidí. Pokud by byly noční jízdy v jedné dvou soutěžích za rok, proč ne. Ale v každé rally? To už je pak z toho klišé a ne zážitek,“ nechal se slyšet luhačovický pilot.

Ten se opět musí připravit na velký souboj o první místo s Václavem Pechem. Plzeňský jezdec dominoval v minulém podniku v Hustopečích. Tři předchozí závody ale ovládl rodák z Trnavy na Zlínsku. „Opět by se to mělo rozhodnout mezi námi. Udělám vše pro to, abych si dojel pro co největší bodový zisk, který by mi před vrcholem sezony, za který považuji závody Rally Bohemia a Barum Rally Zlín, zajistil co nejvýhodnější pozici.

V Třebíči se však pojede o stejné body jako v nadcházejících soutěžích, proto se na samotný závod maximálně soustředím a pojedu na vítězství,“ slíbil svým fanouškům Kresta.
Na trati se však bude muset vyrovnat ještě s jedním handicapem. Minulý víkend totiž přišel v Turecku o hlas. „Nebolí mě v krku, nejsem marod, jen hlas je hodně slabý. Doufám, že než začne Horácká rally, budu už normálně mluvit,“ přeje si dvojnásobný vítěz domácího šampionátu.

Průběžné pořadí po pěti odjetých podnicích: 1. Roman Kresta - Petr Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX) 183 bodů, 2. Václav Pech - Petr Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 156, 3. Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza (Mitsubishi Lancer EVO IX) 114, 4. Karel Trojan - Petr Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX) 61, 5. Josef Peták - Alena Benešová (Peugeot 207 S2000) 45, 6. Jaroslav Orsák - Karel Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) 40, … 10. Jan Jelínek - Miroslav Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) 25.

Robert Štach