Kresta si navíc sympatie diváků získal i sportovním činem v závěru celého závodu. K postupu na třetí místo stačilo bronzovému Prokopovi říci, aby jej pustil. Pravidelný účastník mistrovství světa se na Bohemce představil v rámci přípravy na Německou rallye a v cíli přiznal, že byl připraven svého kamaráda a dlouholetého kolegu nechat dojet do cíle na třetím místě.

„Já jsem mu ale řekl, ať do toho jde naplno. Takové jsou prostě závody,“ komentoval svůj následováníhodný čin rodák z Trnavy na Zlínsku. „Sice jsme přišli o nějaké body, přesto si myslím, že závěr domácího mistrovství bude ještě hodně napínavý, a nás může těšit, že cíl, se kterým jsme na Bohemku jeli, se nám podařilo splnit. Boj o titul zůstal otevřený, protože Valda nedojel a kromě nás se na něj hodně natěsno dotáhl i Venca Pech,“ přiblížil Kresta situaci na špici celého seriálu po pěti ze sedmi odjetých závodů.

A nebýt defektu na třinácté erzetě, Prokopa by sportovní cestou porazil a ze soutěže by bral plný bodový nášup do hodnocení tuzemského šampionátu. „I tyto věci k rallye patří. Praskla nám pravá přední pneumatika a společně s ní i brzdová hadička. Tím jsme ztratili nějaké vteřiny, přiblížil se k nám Martin Prokop, který nás nakonec také porazil, ale v závěru soutěže už jsme nechtěli z přemíry snahy zbytečně riskovat a chybovat, abychom nedopadli podobně jako Valda,“ připomněl luhačovický soutěžák havárii do té doby nejlepšího českého jezdce v předposledním měřeném testu.

S podobným zaváháním některého z čelních pilotů přitom na začátku nedělní etapy v duchu počítal. V tu chvíli mu patřila rovněž čtvrtá příčka. „Neděle měla být ještě hodně náročná, byly před námi dlouhé rychlostní zkoušky a předpokládal jsem, že někdo přede mnou ještě udělá chybu. V tomto je Bohemka hodně zrádná, neboť až do cíle nemá nikdo nic jistého,“ uvedl šestinásobný vítěz této soutěže z předchozích let.

Sám přitom se štěstím přečkal výlet mimo trať hned v první sobotní vložce. „Přeslechl jsem v rozpisu zatáčku a mohli jsme skončit ještě mnohem hůř. Potom už jsme raději i s ohledem na vývoj domácího mistráku trochu zvolnili, protože bylo jasné, že za daných okolností nejsme schopni takovou ztrátu dotáhnout. Drželi jsme si svou pozici a tato taktika nakonec slavila úspěch, i když pro Valdu muselo být hodně kruté přijít o téměř jistý titul takový kousek před cílem,“ zopakoval 34letý pilot vozu Peugeot 207 S2000.

Svůj vlastní výkon pak zhodnotil realisticky. „Na nejlepší trojici Hänninen, Bouffier a Valda jsme lehce ztráceli. Kluci jeli excelentně, a přestože jsme se v některých erzetách vtěsnali do desetinek, vedoucí trojice se nám postupně vzdalovala. Kdybychom s nimi chtěli držet krok, museli bychom jet hop nebo trop, a to by bylo bláznovství,“ přiblížil Kresta.