V roce 2009 vyhrál Jan Kopecký, loni Belgičan Freddy Loix, přičemž na stupních vítězů se vyhřívaly jen vozy se šípem ve znaku.

„Jen to potvrzuje fakt, že škodovka je nejrychlejší vůz v kategorii S2000. Také letos chceme dosáhnout nejlepších výsledků a já samozřejmě vyhrát,“ netají se Jan Kopecký (na snímku), který právě v uplynulých dvou letech byl vždy nejrychlejší. Loni však doplatil na chybu a musel z vedoucí příčky v závěru soutěže odstoupit. „Rozhodně ji chci letos napravit,“ dušuje se 29letý soutěžák, jehož navigátorem je Petr Starý ze Zlína.

Na rozdíl do svého týmového kolegy Juho Henninena, který o víkendu startoval na MS v Německu, šest týdnů pauzíroval.

„Užil jsem si dovolené stejně jako testování. Samozřejmě každý pilot raději jezdí závody, ale většina soupeřů IRC je na tom stejně,“ pokrčil rameny Kopecký, jenž má zdravý respekt z tratí na Zlínsku, na druhou stranu již dokázal, že na nich umí být rychlý.

„O nové erzetě Maják moc nevím. Každopádně se na celou soutěž hodně těším. Očekáváme výraznou podporu od skvělých diváků, určitě však budeme pod tlakem, nic jiného než úspěch se od nás neočekává,“ uvědomuje si Kopecký.

Současný lídr IRC Juho Hänninen by rád navázal na úspěšná představení.

„Na Zlínsku se nám v minulých letech dařilo a budeme chtít na tato vystoupení navázat. Barumka je těžká soutěž se spoustou zrádných míst a i díky skvělým divákům se právem řadí k vrcholům sezony,“ míní finský pilot.

Konkurenci tým Škoda Motorsport vidí rovněž v regionálních jezdcích, kteří kromě dobrých znalostí místních tratí vyrazí do boje právě ve špičkových vozech Škoda.

„Velké ambice bude mít bezpochyby Roman Kresta, který zde několikrát vyhrál, stejně jako úřadující český šampion Pavel Valoušek, jenž bude chtít navázat na loňské třetí místo na Barumce,“ dodal Kopecký.