„Myslel jsem si, že mě budou víc svrbět ruce, ale naštěstí to nebyla taková hrůza,“ svěřil se Miroslav Jandík, jenž si motoristickou vášeň vynahrazoval servisem a přípravou závodních vozů pro své někdejší soupeře Jiřího Volfa a Jana Jelínka.

„Z rallyového prostředí jsem nevypadl a řady podniků jsem se osobně zúčastnil,“ prozradil zlínský pilot.

Ten se ve velkých podnicích domácího šampionátu pravidelně objevoval již od roku 1997. A teprve po dlouhých deseti letech si musel dát nucený oraz.

„Svoje auto jsem prodal a do stavby žádného nového se pouštět nehodlám. Stávající devítky příliš na odbyt nejdou a nové desítky ještě nejsou zajeté a vyzkoušené. Proto budu pro nadcházející sezonu preferovat spíš nějaký pronájem,“ přiznal milovník vozů značky Mitsubishi, se kterými jsou spojeny i největší úspěchy jeho dosavadní kariéry.

Zda-li přibudou nějaké další, o tom bude jasněji v prvních měsících tohoto roku.

„Vše se bude odvíjet od našich finančních možností. V době celosvětové hospodářské krize nás ale nečeká nic jednoduchého. Nějaká jednání jsou na dobré cestě, nicméně u řady bývalých partnerů jsme se museli smířit s tím, že omezují výdaje na reklamu a podporu jakékoliv sportovní činnosti,“ říká bývalý jezdec týmu Matador Motorsport.

Ve hře podle něj nejsou ani okruhové závody, o kterých se v jeho případě hovořilo na začátku loňské sezony.

„Aktivita ovšem nevycházela z mojí strany. Jedna ze stájí pouze sondovala určité možnosti, neboť měla volné auto a já už mám s podobným typem závodů určitě zkušenosti. Pokud jde ale o mě, iniciativu budu směřovat především k rally a k vybraným podnikům sprintového šampionátu,“ ubezpečil 33letý pilot.

Robert Štach