O všem rozhodla poslední 15. rychlostní zkouška, kdy jezdecká chyba a defekt rozhodly o tom, že pilot Škody Motorsport potvrdil pozici nejúspěšnějšího jezdce ve 46leté historii Barum Czech Rally Zlín a návdavkem získal do svého trvalého držení i do té doby putovní křišťálový pohár. Za pět zdejších vítězství.

„Byl to zde můj nejnáročnější závod. Zásluhu na úspěchu ale má celý tým," přiznal v cíli 34letý závodník.

Jak bylo těžké dosáhnout na pátou výhru?

Hodně. Lukjaňuk totiž jel místy bezhlavě, ale udržel to na cestě. Až do poslední rychlostky. Je mi líto i za něj, souboj byl totiž nádherný.

Co jste si v autě říkali, když jsme míjeli Lukjaňukův nabouraný vůz?

Oddechl si a řekl, že je to za námi. Pak jsem se Pavla zeptal, jestli se nebude zlobit, když trochu zpomalím. Po chvilce mi ale hlavou bleskla myšlenka, zda jsem opravdu dobře viděl Lukjaňuka. Pavel mě ujišťoval, že to byl stoprocentně on, ale já věděl, že teď buď jasně vyhrajeme, nebo pokud to nebyl Lukjaňuk, tak budeme za největší pitomce. (smích)

Překvapilo vás, jak se dlouho držel?

Ani ne, na druhou stranu jsem jej nechtěl vidět někde válet se v lese. Protože jel pořád před námi, viděl jsem každou stopu jeho průjezdu. Jsem rád, že se nic vážného nestalo, blahopřeji mu ke kvalitnímu výkonu. Místní kluci jeli rychle, ale nestačili nám. My s Lukjaňukem jsme si jeli svůj nelítostný souboj, i když první dvě vložky byli všichni kousek za námi.

Byla letošní Barumka nejtěžší závod sezony?

Stoprocentně ano.

Jak náročné bylo o víkendu horké počasí?

Nebylo tak strašné, čekal jsem to horší s naší černou střechou. Naštěstí dost foukal vítr a snažili jsme se vždy zaparkovat ve stínu, aby se střecha nerozpálila. Dalo se to zvládnout.

Máte pohár, vítězství v sudém ročníku. Čím teď vaši kamarádi a vtipálkové mohou na vás útočit?

Oni si vždycky něco vymyslí.

Dvě sezony jste neporažen, ovládla jste předchozích 11 závodů českého šampionátu. Co za tím hledat?

Práce celého týmu, maximální připravenost, profesionalitu. Co se mě týče, mám hodně zkušeností s domácími tratěmi, mám perfektní podmínky, nejsou žádné technické problémy.

Křišťálová trofej je definitivně vaše.

Snad se na mě nebudou Moraváci zlobit. Bude mít místo u mě v kanceláři, tak, aby na ni všichni viděli.

V cíli poslední erzety to bylo z vaší strany hodně emotivní. Byl to největší moment?

Stoprocentně. Vzpomněl jsem si na spoustu lidí, kteří už mezi námi nejsou, a co by na to řekli… Byli by asi z toho taký hotoví, je to 46 let, co pohár nikdo nezískal pro sebe. Troufám si říci, že je to zápis do historie.

Dá se tento úspěch překonat?

Já bych o jedné věci věděl, ale to si nechám pro sebe.

Barumka je podobný závod, jako v Belgii Ypres Rally, kterou Freddy Loix vyhrál desetkrát. Je to u nás reálné?

Už jsme si v týmu dělali legraci, jestli se nás pan Regner nebude ptát, jak dlouho ještě budeme závodit, protože budou muset vymyslet nový putovní pohár. Pokud to půjde a budeme rychlí, určitě se zde vrátím. Nechci zde jezdit druhý, třetí, čtvrtý… Nás vždy zajímá jen nejvyšší příčka.

Bude oslava výjimečná?

Doufám, že si ji budu pamatovat. (smích)

Jak to vypadalo při návratu z poslední vložky do servisu?

Bylo hodně šampaňského, kluci jsou nadšení, pro všechny to bylo náročné. Byla zde stejná parta jako v Německu, takže toho máme všichni plné zuby. Teď to ale z nás spadne a všichni si zaslouženě odpočineme.

Jaký soutěžní program vás čeká nyní?

Ještě to není potvrzené, ale protože máme už i český titul, tak snad dostaneme šanci závodit na Korsice. Měli jsme jet i v Číně, ale ta se zrušila.

Máte již čtyři české tituly. Láká vás ještě další obhajoba?

To nevím, to je daleko. Tady v Čechách budeme dokazovat nejlepší pozici za dva tři roky, ale mě osobně to pořád táhne do seriálu mistrovství světa. Pořád se na to necítím starý na to, abych tam nemohl něco ukázat. Pořád bych se chtěl posadit za volant vozu WRC, ale uvidíme. To by musel být hodně smysluplný projekt, alespoň na tři roky, jinak to nemá smysl. Mám to nejlepší, co mohu mít, jsem jediný Čech ve škodovce, a mám ty nejlepší podmínky. Nechtěl bych o tyto podmínky přijít. Nebránil bych se ani spolupráci v sesterském týmu Volkswagen.