VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Světla, elektrika, interkom. To vše Tarabuse potrápilo

Freistadt – Jänner Rallye asi bude i nadále patřit z pohledu Jaromíra Tarabuse mezi nejnáročnější soutěže, jaké kdy absolvoval. Před pěti lety startoval zlínský pilot v Horním Rakousku poprvé a skončil ve stromě. Letos cíl spatřil, dojel devátý absolutně, ale kvůli obrovským peripetiím s technikou si užil opravdu svoje.

8.1.2013
SDÍLEJ:

Jaromír TarabusFoto: archiv

Zlínský pilot přesto dojel na Jänneru mezi českými posádkami jako čtvrtý. Sám se sebou ale spokojený nebyl. Časy prý mohly být lepší

„Průběh soutěže nebyl podle našich představ. Dost jsme ztráceli, ať už vlastní vinou nebo kvůli technice a ve finále jsme rádi za to, jak to dopadlo. Jsou to důležité body do mistráku a v dané situaci už to asi dojet nešlo," oddechl si po absolvování všech osmnácti měřených testů Tarabus.

První etapa byla z jeho pohledu hlavně o správné volbě pneumatik, neboť původně plánovaná zimní soutěž skončila kvůli dešti, mlze a teplotám nad nulou již po třetí rychlostní zkoušce. Pak už se jezdilo spíš na posypu a v blátě.

„Hned na dvojce jsme dvakrát přebrzdili jedno odbočení a jedno téčko, ztratili jsme možná patnáct vteřin. V úvodu to byl trochu adrenalin," přiznává pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Pak se přece jenom moravská posádka dostala do správné provozní teploty a s náročnými podmínkami se sžila. „Závod jsme si začali užívat, nedělali jsme žádné větší chyby, ale zajížděné časy mohly být lepší," přiznal sebekriticky Tarabus.

Pak však, coby předzvěst problémů příštích, přišly první technické nesnáze. A ne ledajaké. „Na deváté zkoušce nám ze šesti světel začaly svítit jen dvě a podle toho to pak vypadalo. Na tu hrůzu to ale dopadlo ještě docela dobře. Bohužel jsme něco ztratili," mrzelo zlínského soutěžáka po první etapě.

V té druhé proto chtěl vylepšit průběžnou devátou pozici. Jenže nebylo mu dopřáno. Začala zlobit elektrika a přišel boj o holé přežití.

„Před koncem úvodní sobotní erzety nám zhasl motor asi sto metrů před letmým cílem, naštěstí to bylo z kopce a projeli jsme fotobuňkou. Pak se auto znovu zastavilo a chytili jsme penalizaci," líčil Tarabus.

A aby toho nebylo málo, v samotném závěru jej limitovaly problémy s interkomem. „První erzetu po servisu jsme jeli bez něj, takže posunková řeč. Pak jsme si vyměnili helmy a šlo to. Jenomže dojeli jsme posádku před námi, ta nás asi neviděla a znovu jsme ztratili," posteskl si 35letý pilot i nad ztrátou deváté pozice.

Tu ale v závěrečném souboji s Pavlem Valouškem na poslední erzetě získal zpět. „Poslední erzeta byla perfektní, kdyby takových bylo víc, bylo by to lepší. Neměli jsme žádné potíže, krásně jsme si zazávodili a vrátili se před Pavla. Jsme spokojení, ale věřím, že v příštích podnicích předvedeme lepší výkon," dodává Tarabus.

Autor: Robert Štach

8.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bosenský záložník Mirzad Mehanović (v bílém dresu) v chladném večeru nešetřil krokem.

Aktivní Mehanović běhal i střílel. „Gólu chybělo málo,“ ví Bosňan

Třicetiletý záložník Josef Hnaníček (v bílém dresu s číslem 21) nastoupil na hřišti Šeriffu Tiraspol s kapitánskou páskou na ruce.

Hnaníček by rodinu do Tiraspolu nevzal. Nemají ani televizi na HDMI, říká

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Čerti, ze kterých mají respekt i dospělí. Zahrozí v Kloboukách

Pamatujete ještě, jak se kdysi peklo v peci? Nebo jak se mlelo obilí? Připomenout si to můžete příští víkend na 26. ročníku Valašského mikulášského jarmeku v Kloboukách.

Bylo to nejtěžší období v kariéře, přiznal kouč Otrokovic Sedlák

Je trenér a psycholog. A v létě byl Marek Sedlák i architektem, který měl postavit nový tým třetiligové Viktorie Otrokovice. Stačilo to na nesestupové třinácté místo. „Bylo to nejtěžší období v kariéře,“ přiznal Sedlák.

Jedenácté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

FOTOGALERIE / Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT