„V roce 2008 absolvujeme celou sezonu MMČR s vozem Fiat Grande Punto S 2 000. Jedinou výjimkou bude Rallye Šumava,“ potvrdil Tarabus. Až doposud se přitom čeští jezdci v domácím šampionátu s vozy kategorie S 2 000 představovali pouze výjimečně.

„V rámci regionálních mistrovství je tato specifikace vozu technickým vrcholem a na rozdíl od rozšířených produkčních vozů se jedná o čistokrevné závodní auto. Zásadním handicapem oproti produkčním vozům je absence turba, a tedy zhruba o polovinu nižší točivý moment motoru. Naopak výhodou je ryze závodní podvozek a o více než 200 kg nižší hmotnost,“ porovnal jezdec stáje AK Rallysportu Příluky klasické produkční vozy s novou dvoutisícovkou.

V letošní sezoně se úřadující vicemistr republiky ve skupině A pral se soupeři ve voze Suzuki Ignis S 1600. Nejkrásnější souboje sváděl v rámci republikového šampionátu s Josefem Petákem.

Fanoušci však nemusejí smutnit. Nepřijdou o ně ani po zimní přestávce. Plzeňský závodník totiž také ohlásil na příští rok přestup do dvoutisícovek, takže další motoristické bitvy získají na jezdecké a divácké atraktivnosti. „Už teď se na souboje s Pepou těšíme. Vždy je to velký adrenalin,“ přitakal zlínský pilot.
Konkrétní plány si však před sebe zlínská posádka v tuto chvíli ještě neklade.

„Cílem pro příští sezonu je získání co nejvíce zkušeností s novým vozem. Až bude auto dobře nastavené a zbavíme se porodních bolestí, určitě budeme chtít zaútočit i na některé z předních příček,“ říká Tarabus, jenž bude i nadále spolupracovat s Danielem Trunkátem v roli navigátora.