„Určitě se ještě ve skupině o titul popereme. K udržení naděje však potřebujeme další závody vyhrát s co možná největším odstupem před Petákem,“ má v tom jasno Jaromír Tarabus, jehož o ještě lepší bodové konto připravila havárie ve druhém podniku v Klatovech.

Zda se Tarabus předvede s novějším typem Suzuki - Swift nebo se svým Ignisem, nebylo dlouho jasné. „Nakonec padla volba na náš osvědčený ignis. Oba vozy suzuki jsou totiž motoricky totožné, pouze novější vůz má lepší podvozek a na uskákaných tratích barumky by se možná hodil víc. Každopádně budeme stoprocentně připraveni,“ hlásí 30letý pilot, který vedle kompletní české automobilové špičky bude bojovat s dalšími předními zahraničními posádkami. „Asi největším favoritem skupiny je vítěz barumky z roku 2004 Francouz Jean-Joseph, svou kvalitu má i Polák Grzyb a řada dalších pilotů. Konkurence zde bude nejlepší v dosavadní historii zlínského závodu,“ je přesvědčen Tarabus, který za nejžhavějšího kandidáta na celkového vítěze považuje tovární jezdce Fiatu.

„Určitě do absolutního pořadí své řeknou také naši dva nejlepší jezdci Roman Kresta a Václav Pech. V podstatě vyrovnané souboje lze očekávat od všech jezdců sedlající vozy super dva tisíce a nových evolucí mitsubishi,“ očekává zlínský pilot. Tarabus bude na barumce letos startovat posedmé a více než zájem ze svého okolí s blížícím se startem cítí sílící mediální zájem. „Největší šrumec asi začne až na čtvrtečním shakedownu,“ předpokládá pilot, který je zvědavý na náročnost letošního ročníku.

„Letošní změny erzet vítám. Nové rychlostní zkoušky znám ještě coby divák. Jsou pěkné, úzké, v lesích. Respekt mám ze všech, největší z Pinduly a Trojáku, přičemž na druhou stranu se už na ně těším,“ neskrývá své pocity jezdec týmu Rallysport Příluky.

V pátek večer Tarabus se spolujezdcem Danielem Trunkátem vyrazí do závodu se startovním číslem 33. „Že bych se vyloženě na městskou rychlostní zkoušku těšil, říct nemohu. Je to však velké lákadlo pro všechny fanoušky. Osobně se mi moc nelíbí jezdit mezi patníky a baráky, na druhou stranu je patník přijatelnější překážka než urostlý strom,“ vyznal se Tarabus, jenž upřednostňuje soutěže za denního světla. „Ani za tmy pod světly jsem však neměl špatné výsledky. Zrak se však rok od roku horší, proto se více těším na sobotní a nedělní klání.“