V celkovém pořadí dojel se spolujezdcem Václavem Vorlem v konkurenci předních domácích es na 30. místě.

Právě k obnovené spolupráci s příbramským navigátorem se vrátil Tarabus hned úvodem.

„Při tréninku jsme se s Vencou slaďovali, každý jsme potřebovali trochu více času, než jsme si na sebe zvykli. Přece jenom, naposledy jsme spolu startovali před šesti lety a od té doby už jsme oba zase změnili své návyky a závodili s jinými jezdci a spolujezdci. Při závodě už se nám pak souhru podařilo doladit ke spokojenosti,“ líčil zlínský soutěžák.

V samotném závodě si hleděl především týmového kolegy a předního italského jezdce Elwise Chentreho, který startoval s identickým vozem Škoda Fabia R2.

„V pátek se na našich časech patrně odrážel ne zrovna ideální rozpis. Tyto tratě vyžadují zcela jiný rytmus než české rovinatější úseky a ten je poměrně obtížné přenést do rozpisu. Časy nebyly z našeho pohledu až tak dobré, ale na druhou stranu bylo jasné, že zkušenému Chentremu se v jeho domácích podmínkách napoprvé rovnat nemůžeme,“ pravil smířeně Tarabus.

O to víc během jízdy úkoloval svého příbramského spolujezdce.

„Vaškovi jsem přidělával práci tím, že jsem po něm chtěl při prvních průjezdech často zapisovat opravy, na což na těchto tratích, kde zatáčka střídá zatáčku, není příliš čas. Nicméně sobotní jízda už se nám líbila více, byla plynulejší a pocitově i fakticky jsme jeli rychleji než v první etapě,“ pochvaloval si mírné zlepšení 34letý pilot.

Největší radost z celé soutěže mu pak udělala závěrečná sekce po posledním servisu.

„Na závěrečnou rundu jsme pozměnili nastavení a chtěli se především dostat před všechny Fiaty 500 Abarth, které závodí o třídu výše, což se podařilo. Závěrečnou sekci jsme si opravdu užili, výrazně jsme zrychlili oproti prvním průjezdům a na Chentreho jsme ztratili vždy jenom šest až sedm sekund, což nás velmi potěšilo a naznačilo, že jsme se něco naučili,“ popisuje spokojenost se závěrečným vývojem pilot Škody Fabia R2.

Cíl soutěže tedy spatřil na stříbrné příčce ve třídě 6 se ztrátou necelých pět iminut na vítězného Chentreho.

„K ničemu, co jsem doposud jel, se San Remo přirovnat nedalo. Vše zakončila povedená závěrečná sekce a viditelné zlepšení, takže ze závodu jsme odjížděli s pocitem relativní konkurenceschop­nosti i v těchto podmínkách. Celý závod proběhl až na pár drobnějších krizovek bez problémů, auto, tým i mechanici fungovali skvěle,“ byl spokojený se svým účinkováním Tarabus.