Zvlášť když v této soutěži započítávané do prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge startoval zlínský pilot vůbec poprvé. I proto konečný výsledek předčil všechny jeho představy.

Krátký test přinesl obavy

„Možná mi to nebude každý věřit, ale já jsem se během závodu na výsledky příliš neohlížel. Ano, věděl jsem, že se pohybujeme někde na špici, ale víc jsem se soustředil na náš výkon, protože v tom jsem viděl určité rezervy,“ okomentoval své představení Tarabus. A pak skromně doplnil: „Na mezinárodní scéně je to nás největší úspěch, musíme však vzít v potaz, že řada špičkových jezdců z IRC na Kypru chyběla. I proto jsme skončili tak vysoko.“

Začátek ovšem tak idylický nebyl. Kvůli problémům s přepravním vozem při vylodění nestihla moravská posádka původně plánovaný test. „Na místo jsme dorazili příliš pozdě a odjeli jsme asi jen dvacet kilometrů,“ potvrdil zlínský soutěžák. Velký respekt měl i ze samotného závodu, protože úvodní seznamovací jízdy mu na klidu příliš nepřidaly. „Před závodem jsem říkal, že každá dojetá rychlostní zkouška bude úspěchem,“ poznamenal.

Boj o bronz vyhrál Prokop

Tento fakt však souvisel také se skutečností, že testovací auto se diametrálně lišilo od toho, s nímž nakonec celou soutěž absolvoval. „S Fiestou S2000 to bylo něco úplně jiného. Strašně se nám to líbilo a závody jsme si užívali, v závodním autě byly tratě nádherné,“ ubezpečil Tarabus, kterého již tradičně navigoval Daniel Trunkát. S nastavením soutěžní techniky zase pomohli týmový kolega a třetí v cíli Martin Prokop s otrokovickým spolujezdcem Janem Tománkem.

Kyperskou rally zahájila superspeciálka vedoucí ulicemi přístavu v Limassolu. Tu zvládl zlínský pilot ve třetím nejrychlejším čase. V následující první etapě si sice o příčku pohoršil, přesto mohl být spokojený. „Na šotolině jsme startovali teprve podruhé. Navíc ve Walesu tenkrát panovalo úpně jiné počasí. Tato šotolina byla hodně tvrdá, suchá a rozbitá. Pozor jsme si museli dávat i na ostré kameny, kterých bylo všude po trati vytaháno víc než dost,“ prozradil Tarabus.

Tomu se ve druhé etapě dokonce podařilo vybojovat zpět třetí příčku, v závěru jej však předstihl Prokop, takže z premiérové účasti nakonec byla bramborová medaile. „Určitě nejsme smutní nebo zklamaní. Naopak. Myslím si, že jsme odvedli celkem solidní výkon, ale moc dobře si uvědomuji, že jsme se pár krizovkám nevyhnuli. Dvakrát nás zabrzdil také defekt. S něčím podobným se však v podobné soutěži musí počítat. Větší mezery byly v nás, ne v autě, to fungovalo spolehlivě,“ bilancoval jezdec Fordu Fiesta S2000.

Prize money ze sprintu odvál defekt

Po Kyperské rally přitom ještě následoval přídavkem v podobě 50kilometrového rallysprintu Golden Stage Rally tvořeného dvěma 25kilometrovými erzetami na smíšeném povrchu. Tato soutěž nabízela možnost bojovat o zajímavé prize money. Prokop v ní obsadil čtvrté místo dotované částkou 10 tisíc eur, Tarabus obsadil šestou příčku, první, za níž se neudělovaly prize money.

„Ani jsme příliš nedoufali, že bychom na nějaké peníze mohli dosáhnout. Po prvním průjezdu jsme ale byli ve hře, proto jsme zkusili ve druhé rundě trochu zatáhnout. Trať už ale byla hodně rozbitá a, bohužel, nevyhnul se nám další defekt. Asi pět kilometrů jsme jeli bez pravé zadní gumy, nabrali jsme ztrátu a ani podobné výpady některých dalších soupeřů už nám k pátému místu nepomohly,“ shrnul průběh jednodenního závodu 33letý pilot.

I z tohoto výčtu je patrné, že si moravská posádka ze svého závěrečného startu v této sezoně odvezla kromě pěkných výsledků také řadu vzrušujících zážitků. „Soutěž byla extrémně náročná, ovšem my jsme si ji parádně užili. Kyperská rally jen podtrhla letošní vydařený ročník v domácím mistráku, a pokud to bude jen trochu možné, rádi se tam zase někdy vrátíme,“ ubezpečil Tarabus.