V Mezinárodním mistrovství České republiky si tak mohla na své konto připsat deset bodů a v celkové klasifikaci se posunout alespoň do poloviny druhé desítky.„Dobrý výsledek už jsme potřebovali jako sůl. Tři podniky domácího mistrovství jsme vynechali, z velké části i kvůli mému zranění,“ připomněl Tarabus poranění obou zápěstí, která mu vystavila měsíční stopku. „Tajně jsme doufali i v umístění mezi pěticí nejlepších, ale to už bychom chtěli asi vážně moc. Po tak dlouhé přestávce musíme být spokojení i s tím, čeho jsme dosáhli,“ doplnil.
Měsíční pauza byla na zlínské posádce patrná pouze v úvodu, poté už začala zajíždět vyrovnané časy a po celou dobu si hlídala šesté místo absolutního pořadí. „Trať nebyla po technické stránce příliš náročná. Bylo na ní hodně dlouhých rovinek, takže zápěstí nedostávala takovou zátěž, jaké jsem se obával. Pouze pravačka mě trochu bolela, ale dalo se to zvládnout. Na členitější trati bych měl určitě mnohem větší problémy,“ přiznává 31letý pilot.
Přesto na svém výkonu vypozoroval určité rezervy, které by v příštích soutěžích rád odstranil. „Nové auto teprve poznáváme, stále se s ním učíme jezdit. I Horácká rally ukázala, že můžeme být ještě rychlejší, jen je potřeba upravit styl jízdy, abychom zbytečně neztráceli,“ poznamenal Tarabus, jenž se ke svému čtvrtému letošnímu startu postaví už příští víkend, kdy domácí šampionát pokračuje prestižním podnikem Rally Bohemia.
„Rádi bychom potvrdili výsledek z Třebíče, ale tentokrát očekávám mnohem těžší závod. Trať totiž bude technicky mnohem náročnější a především delší. Navíc přijedou i někteří mezinárodní jezdci, čímž se zvýší konkurence,“ odhaduje Tarabus. Tomu se přitom loni v okolí Mladé Boleslavi dařilo. Tenkrát ještě s vozem Suzuki Swift S 1600 ovládl třídu A6, když za svými zády nechal i ostříleného harcovníka Josefa Petáka. Bude podobně úspěšný i letos za volantem nové dvoutisícovky?
Robert Štach