Spokojený byl i s průběhem závodu, který v poslední rychlostní zkoušce přinesl kuriózní zápletku. Na druhém místě figurujícího Řeka Lambrose Athanassoulase zbrzdilo pomalu jedoucí auto, a když Jaromír Tarabus pak přijel do cíle, tak místo zhruba půlminuty zaostal jen o desetinu vteřiny. Domácí jezdec ale čas reklamoval, což komisaři přijali a po přepočtu činil rozestup 32,1 sekundy.

„Auto o Lambrosovi nevědělo a on se tím pak hodně protrápil. Před námi totožný vůz taky prášil, ale po čtyřech kilometrech z erzety odstoupil. Zdržení nám dělalo jen asi deset vteřin. Bylo z toho v závěru drama, ale ze sportovního hlediska dopadlo vše tak, jak mělo," uznal Tarabus.

Co by přitom za jeho umístění dali původní favorité Polák Kajetan Kajetanowicz a Rus Alexej Lukjaňuk. Všechno, protože prvně jmenovaný poslal svého forda hned v úvodním testu na střechu, do soutěže vstoupil z poslední příčky a na lepší než 8. místo se nevyšplhal. Jeho konkurent pro změnu ve druhé etapě zlomil tyčku řízení a s velkou ztrátou nakonec dojel desátý. „Tratě byly možná víc rozbité, než na co jsme byli zvyklí okolo Loutraki (pořadatelé Acropolis Rally přesunuli do okolí Lamie, kde se soutěž jela v dobách zařazení do WRC – pozn. red.). Ale když se jede rychle, tak se tohle stane i těm největším borcům. My jsme smolně odstoupili v Irsku, tentokrát oni udělali drobné chyby, které jim způsobily velkou časovou ztrátu," poznamenal loni pátý muž v klasifikaci mistrovství Evropy.

Sám v závodě žádný problém neměl. Škoda Fabia R5 fungovala bezchybně. Další díl desetidílného seriálu se jede za tři týdny na Azorských ostrovech, zde ale Jaromír Tarabus pravděpodobně nebude startovat. Bude tak vyplňovat měsíc a půl dlouhou soutěžní přestávku a poté by se měl představit na belgické Kenotek Ypres Rally. „Na dílně bude tým Romana Kresty připravovat auto a já se budu hodně věnovat kondičce," přiblížil elitní český jezdec.