V soutěži, která je zároveň posledním letošním podnikem v kalendáři prestižního šampionátu IRC, před sebe žádné konkrétní ambice neklade. Závod si chce především užít a dojet do cíle.

„Jelikož nejsem na rozdíl od domácích startů vázán výsledkem, těším se na získání zkušeností a na to, že poznáme něco nového. Pojedeme to, co umíme, a uvidíme, kam až se dostaneme a jak nám to na šotolinovém podvozku a se šotolinovými gumami půjde. Samozřejmě bychom nechtěli skončit hned v úvodu. Čím víc toho zvládneme, tím lépe, protože takovéto zkušenosti jsou k nezaplacení,“ zdůraznil Tarabus.

Posádku Czech Ford Rally Teamu přitom čeká o víkendu pořádný zápřah a veliká porce ostrých kilometrů. „Díky tomu, že se v pátek a sobotu jede rally a v neděli pak ještě rallysprint, čeká nás téměř 300 kilometrů, takže to bude velmi náročná soutěž. Doufám, že nikoho nezklamu a podaří se nám dosáhnout stejného úspěchu v podobě dobrého umístění v celkovém hodnocení jako při našich startech ve Walesu a v Norsku,“ připomněl zlínský pilot páté a šesté místo v kategorii produkčních vozů z těchto soutěží.

Tentokrát však vstupuje skutečně na velmi neznámou půdu. Alespoň ze svého pohledu. „Tato soutěž kombinuje šotolinu s asfaltem, takže to bude určitě zajímavé svezení. Poprvé jsem si jízdu na takovém povrchu vyzkoušel až přímo na místě při pondělním testu. Uvidíme, jak nám to na šotolinovém podvozku a se šotolinovými gumami půjde, protože s Fiestou S2000 nemáme na tomto typu povrchu žádné zkušenosti,“ cítí určitý respekt z neprobádaného prostředí bronzový medailista z právě uplynulého ročníku Mezinárodního mistrovství České republiky.

Rally Kypr se jede po úzkých, zatáčkovitých tratích a velmi náročných površích, i proto je soutěží s nejnižším rychlostním průměrem v seriálu Intercontinental Rally Challenge. Součástí letošního ročníku ostrovní soutěže bude i kromě samotné rally, která se pojede na nových úsecích v pátek a v sobotu, i nedělní rallysprintový závod Golden Stage Rally, do kterého je posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát také přihlášena. „Když už jsme tady, chceme toho odjet co nejvíc,“ vysvětlil celkem logicky zlínský pilot.