„Co se týče výsledku, byla to naše nejvydařenější Barumka. Výsledek je o to cennější, že už od pátku, kdy jsme zvolili špatné pneumatiky, jsme museli stahovat ztrátu a nahoru jsme se prokousávali ze zadních pozic," připomíná Tarabus nezdar na městské rychlostní zkoušce, po níž přenocoval na konci druhé desítky výsledkové listiny.

„Problémů jsme měli opravdu hodně a celou sobotu jsme si připadali jako na houpačce. Chvíli dole, chvíli nahoře. Navíc nám nefungovalo servo. Za pozdní příjezd do časové kontroly jsme pak dokonce dostali penalizaci dvacet vteřin," popisoval pilot vozu Škoda Fabia S2000, který přesto dokončil úvodní etapu na deváté pozici.

A v neděli nasadil k další stíhací jízdě. „Ve druhé etapě jsme si vše vynahradili. Trefovali jsme se do gum a závod jsme si opravdu užívali," prozradil Tarabus. Zlínský soutěžák nezvolnil ani poté, co se dozvěděl, že Václav Pech, jeho úhlavní sok v boji o domácí bronz, ze závodu odstoupil.

„V první chvíli jsme uvažovali o tom, že zpomalíme s cílem hlavně v pořádku dojet, ale nakonec jsme udrželi celkem solidní tempo až do konce. Tedy do předčasného konce. To nám konečný výsledek samozřejmě poněkud zakalilo," upřesnil 35letý pilot. Přesto si čtvrté příčky nesmírně považuje.

„Před závodem jsme tajně snili o první pětce. Ale věděli jsme, že kromě našeho výkonu nám k němu musejí pomoct i chyby nebo problémy soupeřů. Ty samozřejmě nikomu nepřejeme, ale k rallye prostě patří. Nakonec se vše sešlo a nám se podařilo udělat výrazný krok ke konečnému bronzu v domácím mistráku," těší Tarabuse.

Díky tomu může vyrovnat svůj nejlepší počin z předloňského roku, kdy v závěrečném podniku celé sezony v Příbrami vyhrál svou první soutěž ve velkém mistrovství a tím zároveň předstihl v celkovém pořadí Romana Krestu. „I proto ale budeme obezřetní až do konce, protože víme, že i poslední závod může všechno změnit," dodává zlínský jezdec.