Jaromír Tarabus však své parádní představení nedotáhl do konce a musel v poslední rychlostní zkoušce odstoupit kvůli technické závadě. „Před cílem prvního průjezdu Bystřičky jsme si v zatáčkách všimli, že se začal ztrácet z motoru olej. Před druhým průjezdem jsme již tušili, že to bude ještě náročné a sledovali stav oleje. Po rozsvícení alarmu po polovině poslední erzety jsme auto raději odstavili, abychom předešli většímu poškození motoru,“ popsal důvody smolného vyřazení zlínský soutěžák.

Jinak však mohl být se svým představením na Valašsku spokojený. Od první rychlostní zkoušky vedl ve třídě 6, kam Fabia R2 patří. Již od druhé rychlostní zkoušky navíc přidal i neočekávané vedení mezi všemi vozy s jednou poháněnou nápravou, před všemi vozy vyšší specifikace R3 i respektovanými vozy S1600. Úvodní etapu posádka uzavírala na lichotivé 17. příčce absolutní klasifikace.

„Bylo pro nás velmi příjemné překvapení, že nebojujeme s vozy v naší třídě 6, respektive R2, ale s vozy o třídu silnějšími. Již po pátku tedy bylo podle dosažených časů jasné, že Fabia R2 je velmi konkurenceschopné auto. Je vidět, že vůz se povedl, dá se s ním jet rychle a je s ním pěkné svezení,“ chválil nové auto Tarabus. Úplně bez problémů se mu ale nezávodilo.

„Trochu nás potrápil zvířený prach po předchozích vozech na druhé erzetě, kdy toho místy nebylo moc vidět, ale to bylo pro všechny stejné. Jediné menší problémy nastaly na dalším měřeném testu, kdy nás drobná jezdecká chyba stála nějakou tu vteřinku, a pak na závěrečné páteční vložce, kdy se nám nepříjemně zamlžilo okno,“ vyjmenoval bronzový medailista z uplynulého ročníku mezinárodního mistrovství České republiky.

V sobotu posádka navázala na páteční výsledky a po prvních dvou sobotních sekcích stále držela prvenství ve třídě 6 i mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. „Druhá etapa se pro nás odvíjela až do odstoupení bez problémů, dařilo se nám udržovat si náskok na druhou dvoukolku Venci Dunovského. Na závěr nás však čekaly průjezdy kopcovitou Bystřičkou s velkým převýšením. Zde nám to Venca zase vrátil,“ popisuje jezdec těsný souboj s posádkou Dunovský – Machů na voze vyšší třídy 5 ve specifikaci S1600.

A pak přišlo již zmiňované odstoupení. „Už před závěrečným průjezdem Bystřičky jsme věděli, že začal téci olej z motoru přímo na rozpálený výfuk. Preventivně jsme se tedy před startem nachystali na evakuaci z auta a následné hašení případného požáru. K tomu naštěstí nedošlo. Po sjezdu ze Santova jsme ve stoupání do vrchu na Dušnou odstoupili, byť neradi, aby motor nezůstal bez oleje,“ zakončil Tarabus.

Z jeho zodpovědného přístupu měl jistě radost i majitel vozu a po mírném zklamání si užíval důstojný rozjezd sezony i samotný pilot. Ten se opět po pěti letech sešel v jednom voze s Igorem Norkem, s nímž absolvuje letošní šampionát ve sprintech. K dispozici budou mít Fiat Abarth S2000 a k prvnímu závodu nastoupí ve druhé polovině dubna v Lužických horách.