„S tím jsme do toho také šli. Prvním rokem budeme v Evropě získávat především zkušenosti a snažit se dojíždět na bodovaných příčkách. V Lotyšsku to bude úplně stejné. Nedokážu odhadnout, jaký výsledek nás v cíli uspokojí ani jaký bude průběh závodu. Zatím nemáme žádné srovnání, takže by šlo o čiré spekulace," říká Tarabus.

Na rozdíl od dalších regionálních parťáků se nezúčastnil ani litevské Halls Winter Rally, která charakterem závodu připomínala blížící se mistrovský podnik.

„Rozhodli jsme se pro dvoudenní test přímo v dějišti závodu. Pocity jsou super, nicméně nevíme, jakou máme rychlost v porovnání s ostatními," zopakoval pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Rozhodně to však neznamená, že by chtěl svým soupeřům vyklízet pole. Páté místo z úvodního letošního klání na Jänner Rallye budiž důkazem, že jenom do počtu být nehodlá.

„Vždy se snažíme zajet co nejlepší výsledek. Rádi bychom bodovali. Nachystaní jsme dobře, hodně nám pomáhá i Roman Kresta se svým týmem. Uvidíme, jak promluví do závodu počasí," přemítá zlínský pilot.

Na zmrzlé šotolině totiž posbíral až doposud jen minimální zkušenosti a obavy má především z případného oteplení.

„Do ledu by se vyjely koleje, což by celý závod hodně poznamenalo. Otázkou také je, zda vydrží pneumatiky s hroty. Na tomto povrchu se dost rychle opotřebovávají a hroty odpadávají. Teplota se zatím pohybuje okolo minus patnácti a po sněhu ani památky. Když to vydrží, měli bychom to zvládnout," doufá Tarabus.