„Celou zimu jsme sháněli sponzory a věnovali se testování nového vozu. Nyní už máme pod střechou dostatek finančních prostředků i náhradních dílů, abychom mohli bez větších komplikací absolvovat celou sezonu,“ pochlubil se zádveřický pilot, který tak může v evropském šampionátu vylepšit své deváté místo z uplynulého ročníku.

„Loni jsme sbírali především zkušenosti, letos však máme silnější auto a lepší techniku. Musíme proto pomýšlet i na lepší umístění. V tuto chvíli bych byl spokojený, pokud by se nám v celkovém pořadí povedlo atakovat první pětku,“ prozradil Tlusťák, jenž se představí v Belgii, Itálii, Chorvatsku, Bulharsku, Francii a chybět nebude ani na domácí Barum rally Zlín.

Dva z vyjmenovaných podniků budou rovněž součástí seriálu IRC, kterého se zádvěřický jezdec premiérově zúčastní. Kromě barumky a Belgie jej čekají ještě tři závody ve Španělsku, Švýcarsku a San Remu. „Pro účast v šampionátu IRC jsme se rozhodli kvůli kalendáři mistrovství Evropy, který v tu dobu nabízí tři šotolinové soutěže. Na ty však nemáme nastavený podvozek auta, proto jsme zvolili asfaltovou variantu a IRC,“ vysvětloval Tlusťák.

Který ze dvou šampionátů však bude preferovat, zatím netuší. „Vše se bude odvíjet od úvodních závodů. Pokud se nám v některé soutěži povede výrazně lépe, zaměříme se na ni a operativně si přidáme i pár podniků navíc. Hodně bude záležet i na tom, kteří jezdci se do jednotlivých soutěží přihlásí,“ upozornil jezdec, jenž letos přesedlal do výkonnějšího vozu Citroën C2 S1600.

Na domácích tratích jej spatří tuzemští fanoušci pouze třikrát. Poprvé už na konci března při Valašské rallye, poté v Českém Krumlově a do třetice nebude Tlusťák chybět ani na již zmiňované Barum rally Zlín.