O šampionátu IRC ani nemluvě. Hodně však toužil po maximálním počtu evropských bodů. Z tohoto plánu však nakonec musel upustit. Mezi jezdci hodnocenými v rámci mistrovství Evropy dojel až čtvrtý.

„Jsme v cíli, body nějaké máme, auto je v pořádku, ale konečný výsledek mohl být přece jen o něco lepší,“ připustil zádveřický soutěžák, jenž původně hodlal mezi Evropany bojovat o první nebo o druhé místo. Tím by se totiž zároveň posunul na bronzový stupínek v hodnocení celého šampionátu.

„Přece jen jsme startovali na domácí trati a chtěli jsme naplno využít výhody domácího prostředí,“ prozradil Tlusťák.

Jenže tento plán utržil vážnou trhlinu už v sobotu. Shodou okolností chyboval dvakrát na Trojáku.

„Hned ráno jsme dostali hodiny a na úzké cestě jsme měli co dělat, abychom vše ustáli. Kdybychom spadli dolů do lesa, bylo by po závodě. I tak jsme museli znovu nastartovat, řadit, točit se a celkově jsme tam nechali okolo jedné minuty. Dalších deset vteřin jsme přidali při druhém průjezdu,“ spočítal Tlusťák.

Ideálně mu nevyšel ani Semetín, a tak hned po sobotě tušil, že z toho žádný výrazný výsledek tentokrát nebude.

„Pořád ale byla před námi ještě celá neděle a doufali jsme, že noční déšť pořadím trochu zamíchá,“ uvedl úřadující vicemistr Evropy. Nakonec to ale dopadlo přesně naopak. „Do pneumatik jsme se příliš netrefili, hodně nám to klouzalo, nezachytili jsme optimální tempo a dál jsme ztráceli,“ líčil.

V závěrečné sekci na osychajících cestách sice ještě dokázal zrychlit, nicméně předchozí ztrátu nedohnal.

„Časy na posledních vložkách byly opravdu perfektní, s těmi jsme spokojení. Bohužel na to, abychom předstihli našeho přímého konkurenta o třetí místo v Evropě, Poláka Oleksowicze, to nestačilo,“ mrzelo pilota vozu Škoda Fabia S2000, jenž v celkové klasifikaci Barumky obsadil 17. pozici.