Pořízením vozu specifikace R5 následoval trend. Na kloub přitom novému autu přichází od začátku března a už měl i tu možnost jej prohnat v soutěži. Absolvoval první podnik mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech 10.–12. března.

„Byla by to ostuda, kdybychom na Kanárech jeli s S2000. Na startu figurovalo dvacet pět R5. Nevím, jak bych to vysvětloval sponzorům, že seriál, který je nesmírně drahý, jedu s nekonkurences­chopným autem. Pro R5 jsem byl rozhodnutý už loni. Vstoupili jsme do jednání se Škodovkou a díky vstřícnosti jejich lidí se nám ji podařilo zajistit týden před Kanáry. Neměli jsme prostor pro pořádný test, ale hned bylo vidět, že jsme zvolili správně, byť v první etapě jsme měli drobné technické problémy. Ve druhé už jsme skončili šestí," líčil Tlusťák, který nakonec úvodní díl dokončil na 32. místě.

Vedle toho byl na soutěži vybaven už i novým servisním kamionem, ze kterého má velkou radost.

„Máme kompletně nové zázemí na úrovni, abychom vypadali reprezentativně a bylo vidět, že pracujeme a jsme výborně připravení. Kamion nám nechala přestavět firma ARROW," prozradil vicemistr Evropy z roku 2010.

Vylepšené podmínky by chtěl nyní zužitkovat v evropském šampionátu, ve kterém loni obsadil 23. místo.

„Máme v plánu odjet všechny díly. Doma kromě Barumky, jež je součástí mistrovství Evropy, ambice nemáme. V Evropě by bylo dobrým výsledkem umístění v první desítce. Na Kanárech jsme mohli dosáhnout na pátou pozici, nebýt zdržení na začátku," uvedl Tlusťák, jehož naviguje Ladislav Kučera.

Další soutěž posádku čeká 7.–9. dubna, a to v Irsku. Již v pondělí tam ale podstoupí velký test vozu Škoda Fabia R5.