„Šli jsme po čtvrtém místě, chtěli jsme Solowowa předjet, tak jsme trochu zatáhli. Bohužel v jedné ze zatáček jsem šel pozdě na brzdy a auto vyjelo ven," popsal příčiny svého předčasného konce Tlusťák. Celou situaci však bral s nadhledem.

„Samozřejmě nás to mrzí, ale dopadli jsme ještě relativně dobře. Auto není příliš rozbité, poškodili jsme pouze jedno kolo," prozradil zádveřický soutěžák.

Do Chorvatska se přitom vypravil na poslední chvíli. Původně měl startovat doma na rallye v Českém Krumlově. „V Chorvatsku však existovala reálná možnost dosáhnout na body, což ukázal i průběh samotného závodu. Vše nám sedlo, auto bylo výborně nastavené, zajížděli jsme perfektní časy a s naším vystoupením jsme z velké části spokojení," ubezpečil Tlusťák.

Drobnou, byť zásadní vadou na kráse byla jen havárie čtyři testy před koncem pramenící z přemíry snahy.

„My však jinou možnost v této sezoně nemáme. Zatímco loni stačilo pravidelně dojíždět a sbírat body mezi jezdci přihlášenými do evropského šampionátu, teď mohou brát body všichni, kteří se postaví na start," vysvětluje pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Pro celkový úspěch tedy neexistuje jiná možnost než dojíždět pravidelně na špici absolutní klasifikace.

„Musíme jít i do rizika, jiná možnost není. I za cenu, že občas nedojedeme," připustil 30letý soutěžák. O úplnou novinku se však podle něj nejedná. „I loni jsme na konci sezony museli bojovat o každý bod a zvládli jsme," připomíná úřadující vicemistr Evropy.

A novému stylu přichází na chuť. „Moc se mi to líbí. Proto na sebe ani nejsem příliš naštvaný, přestože nám závod v Chorvatsku výsledkově nevyšel. Ukázal nám ale spoustu pozitiv," podotýká Tlusťák, jenž se představí už příští víkend v Bulharsku, kterému obětuje domácí sprint v Krkonoších.

„V předchozích letech se nám v Bulharsku dařilo, proto jsme jej upřednostnili. Věříme, že tentokrát už naprázdno nevyjdeme," přeje si český reprezentant.