„Získali jsme takové umístění, jaké jsme si za předvedený výkon zasloužili. Chtěli jsme především dojet do cíle, abychom nevyšli naprázdno. To se povedlo, takže hlavní cíl byl splněn,“ potvrdil Tlusťák. Určitě přitom mohl pomýšlet i na lepší výsledek, ale vzhledem ke spoustě dalších proměnných dokázal udržet nadhled a uznat, že zejména první průjezdy měly k optimálním výkonům daleko.

„Všichni jezdci, kteří skončili přede mnou, zde loni nebo předloni závodili. Já jsem byl v Turecku naposledy před čtyřmi lety, a to jsem ještě startoval s dvoukolkou. Tratě se od té doby hodně změnily a byly rozbité mnohem víc, než jsme čekali. Dva tréninkové průjezdy nám pak naznačily, že opatrnost bude opravdu na místě, pokud auto nechceme poškodit,“ vypíchl úřadující vicemistr Evropy první příčinu.

Tou druhou byl samotný vůz. Tlusťák startoval s autem Fiat Grande Punto S2000 původně připraveným pro italského pilota Lucu Rossettiho. Vlastní škodovku totiž nechtěl kvůli jednomu závodu přestavovat na šotolinu a nabídka italské stáje mu přišla vhod. „Auto jelo parádně, nemohu si na nic stěžovat. Mechanici odvedli skvělou práci. Ale já jsem v něčem podobném seděl poprvé,“ dodal další argument zádveřický soutěžák.

Že může pomýšlet na víc, pak naznačily druhé průjezdy. Na trati, kterou si předtím osahal, dosahoval výrazně rychlejších časů, z čehož rezultoval i posun ve výsledkové listině. „Víc jsem si věřil, a přestože jsem cítil, že nejedeme úplně na hraně a máme ještě určitou rezervu, začali jsme konečně závodit. Podávat takové výkony od začátku, skončíme mezi první pětkou absolutně a třetí v Evropě,“ myslí si Tlusťák.

Toho teď po náročném programu, kdy během krátké doby absolvoval kromě istanbulské soutěže ještě dvoudenní podnik v Českém Krumlově a sprint na Kopné, čeká pauza. Tři týdny odpočinku spojeného s dalším testováním jsou tedy víc než na místě. „Pak se začneme připravovat na závod v Belgii. Tam už jsme startovali čtyřikrát a naše ambice budou jistě vyšší než v Turecku,“ ubezpečil 29letý pilot.