Tu si udržel především díky druhému místu z víkendového podniku v Kostelci nad Orlicí, kde dojel hned za vítězným Tomášem Kostkou. Ten jej předběhl i v celkové klasifikaci. „To je však v pořádku, protože Tomáš je velmi rychlý a má k dispozici výbornou techniku, které nemůžeme konkurovat. Naším cílem bylo skončit hned za ním, což se povedlo, takže úkol byl splněn na sto procent," hlásil spokojeně Tlusťák.
Tomu přizpůsobil i taktiku. Nikam se zbytečně nehnal a hlídal si záda. „Občas nás samozřejmě někdo pozlobil, a když bylo potřeba, trochu jsme zatáhli. Tempo jsme měnili dle potřeby a vývoje závodu. Nepotkal nás žádný defekt, vyvarovali jsme se jakýchkoliv zásadních chyb a konečný výsledek je odměnou pro celý tým," pochvaloval si pilot vozu Mitsubishi Lancer WRC.
V Kostelci dokázal využít také skutečnosti, že závod byl do domácího šampionátu ve sprintrallye zařazen vůbec poprvé a výchozí podmínky byly pro všechny posádky stejné. „Snad s výjimkou Vsetína a Kopné jsou pro mě nové všechny závody, takže jsem z toho žádnou vědu nedělal. Už z Evropy jsme zvyklí, že většinu soutěží jezdíme na důkladný rozpis a doma těchto zkušeností využíváme," poznamenal Tlusťák.
Náramně se vyrovnal i se skutečností, že v posledních třech podnicích vystřídal tři různé typy auta. Zatímco v Kostelci startoval se speciálem WRC, v předchozím závodě evropského šampionátu v Turecku sedlal Mini John Cooper Works S2000 a předtím v Belgii proháněl Škodu Fabii S2000. „Vše jsou to pro nás výborné zkušenosti. Po krátkém testu a zapracování můžeme jet v podstatě s čímkoliv. Všestrannost je naší výhodou," těší pilota. Toho teď čeká krátká, ale zasloužená dovolená, po níž bude následovat další sprint v Pačejově a poté přípravy na prestižní Barumku. „Pro mě však bude náročný i závěr ročníku, v němž na sebe navazují závody mistrovství Evropy. Loni se nám v této fázi sezony dařilo, věřím, že letos budeme ještě úspěšnější," přeje si Tlusťák.