„S náhradními díly nám musel pomoci Roman Kresta. Dnes soukromníci pomohou daleko více než automobilky,“ stěžuje si závodník.

Po nevydařených úvodních závodech mistrovství Evropy uvažuje zlínský rallyový matador o přesunu do nižší zóny mistrovství Evropy.

„Z prvních tří závodů máme tři body, před začátkem soutěže jsme počítali s pětadvaceti a pátým až šestým průběžným místem,“ zalitoval Tlusťák.

V nižší kategorii by měl jezdec ještě šanci na úspěch v podobě evropského mistrovského titulu.

„Chtěl bych udělat alespoň nějaký úspěch a zónu vyhrát. Pokud budou všichni sponzoři souhlasit, jdu do toho,“ komentoval svůj záměr jezdec.

Na Kanárské ostrovy si jeho tým jel pro jisté body. Ovšem přes veškerou snahu zůstal bez bodů.

„Letos jsme nebyli schopni zajet jediný pořádný čas, ale přitom jsme byli rychlejší než loni. Byla tam velká konkurence, ale i jezdci, jako je Jan Černý nebo Francouz Bouffier, měli s tratí problémy,“ vzpomněl na nevydařený úvod sezony Tlusťák.

V Řecku se tým musel potýkat s technickým problémem. Na další rychlostní zkoušce ale zajel výborný čas.

Z rallye Seajets Acropolis však nakonec odjížděli také bez bodů. Při přejezdu začal hořet automobil. Nakonec pomohl Roman Kresta, který poskytl náhradní díly.

Na Kypru musel Tlusťák odstoupit z druhého místa po závadě na řízení. Následující den však dojel pátý, a přivezl tak z Cyprus rallye body. „Považuji to za jeden z nejhorších začátků sezony.

Rychlost jsme měli, ale staly se věci, které člověk ovlivnit nemůže. Jsem znechucený, a proto uvažuji o přesunu do jiné soutěže. Domácí Barumku si ale samozřejmě ujít nenechám,“ komentoval závodník.

Na letošní Barum Rally Zlín organizátoři přichystali několik změn. Například jedna z rychlostních zkoušek se bude podobat úseku závodu, ve kterém jezdci soupeřili v osmdesátých letech minulého století.

„Každá změna je vítána. Člověk asi tuší, co přijde. Myslím, že domácí závodníky už nic moc nepřekvapí,“ odhaduje jezdec ze Zádveřic u Zlína, který by se chtěl umístit minimálně v první desítce.

JAN NAVRÁTIL