Nakonec se zlínský pilot dočkal a splnil si svůj sen. Během právě končící sezony totiž absolvoval kompletní ročník v prestižním německém seriálu DTM.

Mezi nováčky neměl konkurenci

„Byla to ta nejúžasnější zkušenost, jakou jsem mohl získat. Ještě v březnu jsem nevěděl, kde vlastně budu závodit, a nakonec z toho byla parádní sezona s parádními výsledky,“ pochvaloval si Tomáš Kostka. V sousedním Německu sice neměl mnoho šancí atakovat nejvyšší příčky, neboť k dispozici měl pouze dva roky starý speciál DTM, nicméně mezi dvouletými vozy neměl konkurenci. V konečném pořadí pod sebe dostal i Katherien Legge a Susie Stoddart s vozy o jeden rok mladšími.

„Za daných podmínek jsem vytěžil maximum možného. S podobnými závody jsem neměl vůbec žádné zkušenosti a teprve úvodní podniky mi ukázaly, jak moc náročné soutěže mě čekají. Vše bylo na profesionální úrovni, jezdci, týmy i celé zázemí. Rychle jsem se musel se vším seznámit, zvyknout si na nové auto i na nové inženýry. Naštěstí vše klaplo a našim šéfům jsme dělali převážně radost. Po sezoně hodnotili dosažené výsledky velmi pozitivně,“ nechal se slyšet zlínský jezdec.

Davové šílenství

Kladné byly i odezvy od opravdových odborníků. Tým expertů hodnotí po každém závodě série DTM výkony jednotlivých pilotů, kterým dává známky jako při školním hodnocení. „V celkovém průměru jsem dostal trojku, ale v závěru sezony už se mé hodnocení zvedlo na dvojku,“ pochlubil se šestnáctý muž celkové klasifikace, jenž teprve v tomto roce poznal, jací jsou naši západní sousedé fandové do okruhových závodů.

„Všeobecně platí, že na prvním místě je formule jedna a teprve po ní seriál DTM. V Německu je to ale naopak. Naše závody měly větší sledovanost a fanoušci k nám měli mnohem blíž. Takový zájem jsem ještě nezažil. Diváci vědí o jezdcích a o týmech snad úplně všechno. A když se dostanu někde mezi ně, mám vystaráno. Vytvoří hlouček a stojím klidně i hodinu a jen se podepisuji,“ popisuje šílenství v prestižní okruhové sérii Kostka.

Jeho letošním maximem v desetidílném seriálu, který zavítal i do Velké Británie, Španělska, Francie a Holandska, byla dvě jedenáctá místa. „Jako nováček jsem se popral se všemi nástrahami nad očekávání dobře. Ze všeho nejvíc jsem musel zapracovat na fyzičce. Ne snad, že bych ji předtím zanedbával, ale jen si představte, že v autě sedíte hodinu a čtvrt při více než šedesáti stupních Celsia. Při tom všem nesmíte udělat jedinou chybu, protože série DTM je plná kontaktů a předjížděcích manévrů a každé zaváhání může znamenat konec nadějí,“ prozrazuje 25letý pilot.

Na jaře s lepším vozem?

Někdejší formulový závodník zároveň věří, že letošní výkony, které díky satelitním přenosům mohli sledovat i čeští fanoušci, budou znamenat další stupínek směrem nahoru v jeho příští jezdecké kariéře. Po konci sezony se totiž vždy rozjíždí kolotoč různých jednání mezi týmy a samotnými jezdci. A tyto debaty bývají někdy velmi dlouhé. „Moc rád bych pokračoval v šampionátu DTM, který je pro mě dosavadním vrcholem, a rád bych měl o něco jasněji alespoň do Vánoc, abych se pak mohl maximálně soustředit na samotnou přípravu,“ vyjádřil své přání Kostka.

Ten se také zmínil, že v případě pokračování u týmu KOLLES Futurecom – BRT by rád přesedlal do některé z novějších evolucí, v níž by měl mnohem větší šanci proniknout do elitní desítky. „Věřím, že i v této oblasti se mé letošní výsledky projeví, dostanu k dispozici zase o něco novější vůz a stanu se členem továrního A-týmu. Laikovi to může připadat jako nějaká nicotnost, ale i dvě nebo tři desetiny sekundy na jedno kolo dělají v celkové klasifikaci opravdu hodně,“ vysvětluje závěrem zlínský talent.