A právě na toho měl zádveřický pilot od začátku spadeno. Až do čtvrté rychlostní zkoušky měl nad ním navrch, pak však udělal jezdeckou chybu, po níž jej polský soupeř předskočil. „Od začátku jsem jel naplno a snažil jsem se Rzeźnikovi ujet, protože loni jsem jej zde bez problémů porazil," vysvětloval Tlusťák.

Před jednou ze zatáček si však nenachystal optimálně auto a putoval mimo trať. „Trefili jsme svodidla, naštěstí auto nebylo nijak zásadně poškozené a dojeli jsme s ním až do servisu. Mně se však pohnulo něco v zádech, ta mě pak bolela až do konce závodu a raději jsem zpomalil," přiznal zádveřický soutěžák.

Ve zbytku bulharského podniku, který stejně jako loni provázely tropické teploty, si už však pátou pozici v absolutní klasifikaci pohlídal. „Nechtěli jsme dopadnout jako posledně v Chorvatsku, kde jsme sice jeli hezky, ale po výletu mimo trať jsme museli odstoupit. Teď bylo potřeba získat body, další ztráta už by byla kritická, proto jsme v závěru tolik neútočili," prozradil 30letý pilot.

Konečný výsledek je tak rozumným kompromisem mezi nutným bodovým přídělem a výkonem, který by potvrdil jeho pozici úřadujícího vicemistra Evropy. „O jednu příčku jsme mohli skončit výš, na domácí jezdce, kteří znají místní tratě dokonale, bychom ale asi neměli. Páté místo tedy bereme," bilancoval pilot vozu Škoda Fabia S2000.

Za dva týdny se představí Tlusťák v Belgii.