Nejlepší výchozí pozici má zlínský pilot Tomáš Kostka ze stáje BRT, před svým jmenovcem Egem z konkurenčního Mercedesu se však drží s náskokem pouhých dvou bodů.

„Pokud zvítězím, nemůžu skončit hůř než první,“ směje se před finálovým podnikem domácího šampionátu Tomáš Kostka.

„Dokonce by mi mělo stačit dojet lépe než Engemu. Ale musíme mít na paměti i týmovou soutěž, ve které jsme ztratili první pozici,“ připomněl zlínský jezdec nezdar stáje Bohemia Racing Team z poslední soutěže, která se rovněž uskutečnila v jihomoravské metropoli.

„Hodně jsme si zkomplikovali situaci. Na body jsme dosáhli pouze ve sprintu,“ smutně konstatoval 24letý závodník. Navíc konkurenční mercedesy potvrdily vzestup. „V současné době jsou asi v lepší kondici než my. Od začátku sezony udělali velký progres, ale ani my jsme poslední měsíc nezaháleli,“ říká bojovně Kostka, jenž stále zůstává ve hře o vytrvalostní i celkový titul. Ten ze sprintů už mu náleží delší dobu.

Proti však budou soupeři, a to zejména konkurenční mercedesy. V šestihodinovém vytrvalostním závodě, z nějž se budou počítat pouze úvodní tři hodiny, se tak dá čekat velmi tuhý boj elitních jezdců. Ve voze Audi A4 DTM se budou střídat Tomáš Kostka a Švéd Thed Björk. Mercedes budou sedlat Tomáš Enge a Stefan Mücke. „Oba jsou výborní a nesmírně rychlí. Bude to hodně těžký a vyrovnaný závod,“ tuší zlínský jezdec.

Vítěze podle něj určí i zanedbatelné maličkosti. Žádnou zásadní chybu nečeká. „V předchozím závodě nám u jednoho vozu vypověděl službu alternátor, u druhého zase přestal fungovat jeden z osmi válců. Věřím, že nic podobného už se opakovat nebude a technika vydrží plnou zátěž alespoň první tři hodiny. Hodně napoví už samotný start. K tomu, abychom byli úspěšní, je potřeba zvládnout kvalifikaci a jít do boje z první řady. To je základní předpoklad. Vše další se uvidí až na trati,“ uvedl Kostka.

Robert Štach