Kopecký tak v Hustopečích vítězí již po sedmé a celkově v domácím šampionátu nepoznal hořkost porážky již v rekordních dvaceti závodech v řadě, vždy za volantem Fabie R5. ,, Hustopeče jsou specifickou soutěží jak pro posádky, tak i pro diváky. Často se jezdí smykem na šotolině, což je vždy atraktivní," viděl pozitiva na soutěži její sedminásobný vítěz. ,, Letos se nám problémy vyhýbaly, takže jsme v klidu hlídali vedoucí postavení po celou soutěž, ostatně tak jak se asi od tovární posádky očekává. Série dvaceti vítězství v řadě je opravdu parádní, takže nezbývá než vysmeknou poklonu před celým týmem který vůz připravuje a má na této sérii lví podíl," poděkoval na dálku svému týmu Kopecký.

Za Kopeckým si zbylá dvě pódiová umístění rozdělili druhý Slovák Martin Kočí s vozem Škoda Fabia R5, jenž opanoval hodnocení slovenského šampionátu a třetí Jan Černý, který pilotoval Ford Fiesta R5 a bronzem si tak zopakoval výsledek z předchozího závodu v Českém Krumlově.

Souboj o další umístění za továrním týmem byl opravdu hodně zajímavý, když ještě po první etapě pomýšlel na pódiové umístění i zlínský pilot Jaromír Tarabus se spolujezdcem Danielem Trunkátem. ,, Po pátku jsme měli závod dobře rozjetý, i když především v některých šotolinových pasážích a za tmy už se jelo opravdu hodně na hraně," věděl po první etapě moc dobře zlínský pilot Škody Fabie R5. ,, Bohužel hned na první ranní vložce jsem ve stejném místě jako minulý rok udělal jezdeckou chybu a vůz dokonale očesal o sloupky jedné z vinic . Dalo se sice pokračovat dále, ale trvalo nám více než minutu než se vůz podařilo znovu nastartovat, takže bylo po nadějích na dobrý výsledek," litoval své chyby Tarabus, který ovšem závod nevzdal a ohromným finišem v závěrečné sekci se dokázal posunout o čtyři příčky výše na konečné šesté místo celkově. ,, Trochu to byl v závěru náš cíl, který jsme chtěli pokořit. Soupeři totiž jeli hodně rychle, přesto jsme doufali že by to mohlo vyjít. Do poslední nejdelší vložky jsme dali úplně vše a ono to vyšlo," radoval se nakonec i ze šestého místa zlínský pilot Škody Fabie R5, který za sebe odsunul další dva piloty Škodovek Tomáše Pospíšilíka a Karla Trojana .

Zajímavý byl v Hustopečích i souboj o vítězství mezi produkčními vozy, kde se nejlépe vedlo zlínskému Janu Jelínkovi se spolujezdcem Petrem Ingrem na voze Mitsubishi Lancer evo IX. ,, Měli jsme i hodně štěstí, neboť Slováka Béreše brzdila porucha techniky a na poslední zkoušce ze souboje o vítězství odpadl po defektu i Martin Březík, takže nám vítězství spadlo do klína," řekl s nadsázkou zlínský pilot Mitsubishi. ,, Do druhého dne jsme nechtěli jít do přehnaného rizika po pátečních událostech, kdy se kvůli haváriím rušily rychlostní zkoušky. Řekli jsme si , že pojedeme svoje tempo. V závěru na nás sice tlačil Martin Šikl, takže jsme v poslední vložce zatáhli a ono to nakonec i díky jeho i Březíkovým problémům stačilo," byl na cílové rampě nadmíru spokojený Jelínek. ,, Auto nám konečně po celou soutěž fungovalo skvěle, jediný problém byl asi s pneumatikami, které hodně klouzaly. To ale asi bylo dáno specifickými podmínkami na tratích se spoustou vytahaného prachu. Teď už se můžeme začít v klidu připravovat na další závod," dodal pilot Mitsubishi.

Poprvé letos se na domácích tratích díky zařazení hustopečské soutěže do slovenského šampionátu představil fanouškům Egon Smékal, který se spolujezdkyní Petrou Němcovou vybojoval v rámci Slovenského šampionátu další prvenství mezi dvoukolkami a upevnil si tak vedení v této kategorii. A to i přes velký krizový moment v páteční etapě. ,, Asi ve sto čtyřiceti kilometrové rychlosti jsme se za jedním horizontem dostali mimo trať a pěkně se roztočili. Škody na voze nás ale i přesto nechali pokračovat a kluci v servisu auto dali naštěstí do kupy," oddechl si po velkém krizovém momentu zlínský soutěžák. Od té doby se soustředil pouze na souboj o vítězství v rámci slovenského šampionátu, ve kterém letos soutěží. ,, Ve druhé etapě jsme soupeřili především s Martinem Kysuckým v rámci slovenského šampionátu a jsem rád, že další chyby už jsme se nedopustili a v závěru na něj navýšili vedení. Body za vítězství nám pomohli k upevnění vedení v rámci celého slovenského mistráku," byl nakonec spokojený Smékal, kterého prý už letos na domácích tratích neuvidíme. ,, Prioritou je pro nás Slovensko, takže další starty u nás už letos v plánu nemáme," zklamal možná některé z fanoušků pilot Citroënu DS3 R3T.

Další soutěží domácího mistrovství bude za čtrnáct dní legendární Rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi.

Výsledky 14. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2018 :

1.Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia R5 01:21:18.5

2.Koči Martin / Mozner Radovan Škoda Fabia R5 + 01:07.6

3.Černý Jan / Černohorský Petr Ford Fiesta R5 + 01:19.1

4.Mareš Filip / Hloušek Jan Škoda Fabia R5 + 01:28.3

5.Grzyb Grzegorz / Browiński B. Škoda Fabia R5 + 01:55.6

6.Tarabus Jaromír / Trunkát Daniel Škoda Fabia R5 + 03:13.0

7.Pospíšilík Tomáš / Hovorka Jiří Škoda Fabia R5 + 03:13.2

8.Trojan Karel / Jůrka Zdeněk Škoda Fabia R5 + 03:21.5

9.Gavlák Peter / Horniaček Emil Škoda Fabia R5 + 04:08.6

10.Růžička Tomáš / Novák Jaroslav Ford Fiesta R5 + 05:05.0

Autor: Jiří Hejtmánek