,,Současná situace je pro všechny úplně nová a neexistují na ni recepty. Nicméně je dobré neustále si pohybem udržovat kondici. Je to nejlepší způsob, jak posílit svoji imunitu, která je proti virovým onemocněním nejlepším bojovníkem. Důležitá je i psychická pohoda. To znamená pořád nesledovat zprávy. Stačí je vidět jednou za den. A neuvažovat, co by, kdyby. Prostě brát situaci jaké je. Na své kondici může pracovat každý,“ tvrdí Bob Komín.  

Trenér kondičního běhu a chůze Běžecké školy Zlín a kouč klubu Mattoni Freerun Zlín zná recept.

,,Pokud je člověk nemocný, tak je nejrozumnější poctivě se vyléčit. Když je člověk v karanténě, tak může cvičit doma. Doporučuji začít uvolňovacími cviky na zahřátí. Pak si dát klidně domácí kruháč, nebo posílení středu těla. Na takový kruhový trénink stačí jako pomůcky kromě vlastního těla dvě sportovní láhve s vodou jako činky, židle, ručník, dřevěné prkýnko a váleček. Já osobně mám rád sadu plankových prkno cviků na posílení středu těla. Přední prkno podobné kliku, boční prkno na levém předloktí a pak na pravém předloktí a zadní prkno na obě předloktí. U prkna je důležité držet vše břichem, nepřetěžovat záda a bedra. Osvědčilo se mi začít každý cvik po 10 sekundách a vždy udělat tři série. Další den prodloužit cvičení o několik sekund a tak pokračovat až k 30 sekundám. V posledních dnech se mnoho profesionálních sportovců podělilo o svoje domácí cvičení. Vyberte si však takové cviky, které vyhovují vaší výkonnosti a dovednostem. Pokud máte doma zahradu, tak cvičte na zahradě. Není nad čerstvý vzduch a slunce,“ radí Komín.

 Ten přidal další návod na udržení správné kondice.

,,Mám rád i tak zvanou houpačku v kombinaci se stoji na jedné noze. Postavím se na levou nohu a pravou pokrčím. Do rukou uchopím virtuální velký míč a kývu se pomalu střídavě dozadu a dopředu. Následně se pohyb pokrčení změní do strany. Je to takové rychlobruslení. Později se nohy vystřídají. Stojná noha je aktivní lehce pokrčená. Chodidlo je uvolněné a prsty lehce roztažené. Tímto cvikem se zpevňují kyčle a kolena,“ pokračoval zlínský kondiční trenér, který hodně doporučuje pobyt venku a v přírodě.

 ,,Pokud můžete opustit dům, nebo byt, tak je dobré vyjít si třeba jenom chvíli na procházku. Někdy se totiž ukáže, že za svým domem, nebo bytem máme krásnou přírodu, kterou jsme dřív ani nevnímali. Já na procházku chodím minimálně čtyřikrát za týden. V lese pak běhám sám, nebo se svým psem australským ovčákem Rockym. I v tomto období totiž platí, že se dá běhat kdykoliv a skoro kdekoliv,“ svěřil se Komín.

Sportovní nadšenec z Fryštáku kondičním běžcům doporučuje délku jednoho výběhu kolem hodiny až hodiny a půl.

,,Záleží na stavu, v jakém se člověk cítí. Rychlost ale ať si každý udržuje spíš volnější v pohodovém tempu. V období, kdy se každý může nakazit koronavirem, není rozumní jít do rychlosti a velké námahy. Tělo po takovém tréninku bývá hodně oslabené. Toto období se může přirovnat k pokračování zimní přípravy. Proto je dobré využít ho k vybudování základní vytrvalostní kondice. Kdo je ale zkušenější běžec, tak si rychlejší trénink může dovolit. Je ovšem nutné poslouchat svoje tělo,“ upozorňuje kondiční trenér z rozhranní Valašska a Hané.

Bob Komín nechal také nahlédnout do svého tréninkového deníku.

,,Běhám alespoň čtyřikrát týdně. K tomu ještě pravidelně cvičím. Před každým výběhem si dělám rozcvičku a běžeckou abecedu. A po běhání strečink. Po náročnějším tréninku jdu na automasážní válec.  Posiluji také štípáním dříví, které se mi doma nahromadilo. Momentálně jsem díky nařízení vlády o zákazu shromažďování většího počtu lidí přišel o práci. A tak doma doháním resty na zahradě. V dubnu jsem chtěl běžet Bratislavský maraton. V přípravě ale pokračuji dál. Ovšem v rychlostních trénincích jsem mírně polevil,“ přiznal se autor trati zlínského Festivalového půlmaratonu.

A jak si Komín ještě udržuje dobrou náladu?

,,Po počátečním šoku, kdy ze dne na den skončilo všechno, co jsme se sportovními kolegy pořadateli závodů ze Sdružení Běhy Zlín na letošní březen a další měsíce připravovali, jsem si dost odpočinul a pořádně se vyspal. S přáteli jsme začali točit videa, jak cvičit doma v době karantény. S Kateřinou Antošovou ze studia Fyziomovement jsme připravili i cvičení pro šičky roušek. Společně s ní jsme ještě natočili instruktážní video pro všechny běžce. Jedná se o ukázku běžeckého tréninku od rozehřátí, rozcvičení, běžecké abecedy, samotného běhu a strečinku. Další natočené video bylo vtipné a vzpomínkou na minulost ve stylu Cvičme v rytme. V dobrém rozpoložení mě však udržuje hlavně moje rodina. Společně se učíme, hrajeme si. Prostě jsme jako na dlouhodobé dovolené,“ snaží se brát momentální situaci pozitivně Bob Komín, který si přeje, aby prvním závodem po období po koronaviru byl 17. června Běh olympijského dne ve Zlíně.

,,Pravděpodobně reálná ale bude až Slopenská desítka, která se má konat 23. srpna ve Slopném na Valašsku,“ myslí si Komín.