V Klatovech, Českém Krumlově i Hustopečích dojel hned pod stupni vítězů. Pak už ale nebylo v podstatě co hodnotit.

„První tři závody vyšly nad očekávání dobře. Dojet opakovaně na čtvrtém místě bylo maximem možného, protože na kluky z první trojice jsme opravdu neměli," připomíná Jelínek, že možnosti Jana Kopeckého, Romana Kresty, Jaromíra Tarabuse či Václava Pecha byly nesrovnatelné.

Přesto se s nimi pral statečně a v celkovém pořadí příliš nezaostával. Jenomže potom přišla Bohemka a od té doby už bylo vše špatně. „Po mojí chybě jsme skončili v příkopě. Sice se nám nic nestalo, ale body byly fuč. Tím se to celé zlomilo a přestalo se dařit," konstatoval zlínský soutěžák.

Na Barumce se mu zase stala osudnou civilní nehoda při přejezdu. Shodou okolností se jednalo o jeho známého na motorce. „Naštěstí šlo o nehodu s dobrým koncem. Dodnes oba přemítáme, jak k tomu vlastně došlo," kroutí hlavou Jelínek. O posledním mistráku v Příbrami se ani nezmiňoval, protože ten skončil v podstatě hned na začátku.

I přes dílčí nezdary ve druhé půlce ročníku však bere uplynulou sezonu jako další posun ve své kariéře, neboť po deseti letech strávených za volantem mitsubishi přesedlal do Škody Fabia S2000. „Nádherné auto, krásné svezení a poděkování celému týmu, který mi umožnil, abych do něčeho takového vůbec usedl," rozplýval se nad touto změnou zkušený soutěžák.

Inu, na lepší se zvyká dobře. A dle všeho by tomu tak mělo být i v příští sezoně. „Jednání teprve probíhají a konkrétní program není v tuto chvíli stanoven. Byl bych však rád, kdyby se náš kalendář skládal ze stejných závodů jako letos. Když to vyjde, začínat bychom měli květnovým podnikem v Českém Krumlově. Úvodní Jänner Rallye určitě vynecháme," prozradil Jelínek.