Mistr světa v kategorii WRC2 zvítězil o jednu sekundu před dvojicí pronásledovatelů, Filipem Marešem a Václavem Pechem mladším, kteří zajeli shodný čas.
Kopecký, jenž ovládl předchozí dva ročníky Valašky a na domácích tratích vyhrál už třiadvacet soutěží po sobě, míří za dalším triumfem s osvědčenou Škodou Fabia R5.
A i když je to pro něj první ostrý start v letošním roce, formu má výbornou, což potvrdil natěšených divákům stojícím podél trati.
Slavnostním start se v pátek uskutečnil na náměstí ve Valašském Meziříčí. Večer v centru města se stejně jako na Barumce ve Zlíně jela městská rychlostní zkouška.
„Přesun na pátek byla naše myšlenka. Vnímám zařazení tohoto testu na pátek jako atraktivnější. A v tomto chci připomenout i vazbu na diváky, tentokrát ze severní Moravy. Chtěl jsem, aby se večerní zkouška odehrála nejen ve ValMezu, ale i v sobotu v Kopřivnici, kde se v noci ještě nezávodilo. Proto jsme harmonogram navrhli tak, aby se jelo se světelnými rampami ve ValMezu i na kopřivnickém polygonu,“ vysvětluje Jaromír Tomaštík.
Centrum rally v Kopřivnici
Na účastníky čeká celkem 560,90 km dlouhá trať se 14 rychlostními zkouškami (164,39 km), přičemž nejrychlejší posádka bude korunována v neděli okolo půl čtvrté odpoledne.
Víkendovým centrem se opět stane areál Tatry v Kopřivnici, kde bude servisní areál.
Sobotní harmonogram je složen ze tří klasických zkoušek ve dvou sekcích. RZ Fulnek je shodná s loňskou podobou, Odry byly výrazně prodlouženy a pojedou se v opačném směru. Posledním testem sekce je nejdelší zkouška letošního ročníku, RZ Lešná, s necelými 21 kilometry.
V neděli odstartuje závodní program na Bystřičce, dále čeká na posádky Juřinka a už zmíněné testy na polygonu Tatry. Soutěž uzavře návrat soutěžáckého konvoje na Bystřičku a Juřinku.
Pořadatelům se prezentovalo jednaosmdesát posádek. Soutěž nejen otevírá domácí šampionát v automobilových soutěžích, stejně jako celý seriál, ale také patří do slovenského mistrovství republiky a také je součástí kalendáře European Rally Trophy.