„Je to ojedinělý projekt, který dostal od Autoklubu ČR zelenou. V krátké době se nám podařily zmobilizovat všechny síly, včetně finančních a všichni si tak můžeme užít pěkný závod,“ těší se šéf organizačního výboru závodu Jaromír Tomaštík.

Oba závody se pojedou na jedné trati v okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice, kdy start i cíl je na místním Polygonu. Na většinu ze 128 přihlášených posádek tak čeká v delší dvoudenní verzi téměř 531 km dlouhá trať, z níž bude 145 km měřeno v 16 rychlostních zkouškách na sedmi úsecích. Posádky v rámci sprintu a MČR Historik rally absolvují v sobotu dohromady 71 ostrých kilometrů.

„Na účastníky čekají ve čtvrtek a pátek seznamovací jízdy, na které naváže páteční večerní shakedown na polygonu v Kopřivnici. Boj o sekundy, či spíše desetiny, se rozehraje v sobotu na úseku se startem ve Fulneku, následovat bude nejdelší zkouška letošního ročníku Lešná a zrádná Bystřička. Sekci zakončí svezení po kopřivnickém polygonu. O den později klání pro jezdce velkého mistráku zahájí test Choryně, pokračovat se bude na rychlostní zkoušce Juřinka a Hájov. V opačném směru si pak soutěžáci zopakují závodění na Tatře. V cíli by se pak první posádka měla objevit před 16. hodinou,“ upřesnil Jaromír Tomaštík.

On i jeho tým přitom musel obě soutěže uspořádat v extrémně krátkém termínu dvou měsíců. „Normálně na všem pracujeme necelý rok. Vsadili jsme na osvědčené úseky, trať se oproti plánované dubnové rallye trochu zkrátila. Vše naštěstí klaplo a podařilo se vše zkombinovat, aby bylo vše spravedlivé a kvalitní,“ cítí šéf organizačního štábu.

Spokojeni stejně jako fanoušci jsou se startovní listinou, na které před technickými přejímkami bylo hned 128 posádek nejen z tuzemska.

„Věřím, že dál bude pokračovat poslední souboj z Rally Bohemia mezi Kopeckým a Pechem, který byl nádherný. Oběma přeji úspěch, stejně jako minimálně třetího do mariáše, aby to bylo i pro fanouška ještě zajímavější,“ usmívá se Tomaštík.

Ten má stále v hlavě, jak pět dní před uzávěrkou přihlášek závodníků byla v dubnu příprava dubnové rallye.

„Pro nás všechny měla vládní epidemiologická opatření katastrofální dopad, v řádu milionů korun. Vše je ale už za námi a my se soustředíme jen na víkendové klání. Situace nebyla jednoduchá, museli jsme mít připravené velké množství organizačních scénářů, ale vše se snad zvládlo,“ stírá si pot z čela Tomaštík.

Nejzásadnějším opatřením pro jezdce a fanoušky je tak i nadále omezení srocování maximálně 1000 lidí na jednom místě. I proto organizátoři museli upustit od slavnostního startu a cíle závodu, před diváky budou zavřeny i brány tolik oblíbené servisní zóny. „Počítat tak budeme počet příchozích na divácká místa, což bude možné aktuálně sledovat i na našich webových stránkách. Věřím, že vše proběhne bez problémů a závod si všichni užijeme,“ dodal optimisticky Jaromír Tomaštík.