„Je pro nás alfou a omegou skončit před ním. Jezdí rychle a má špičkové auto (Ford Fiesta R5 – pozn. red.), kdežto to naše (Škoda Fabia S2000 – pozn. red.) je malinko generačně starší, ale my se tento handicap budeme snažit vyvážit nasazením a bezchybností. A prostě budeme závodit," uvedl 36letý pilot z týmu Comorant team, na Slovensku mající název MM Rally Team.

Stejně jako v českém mistrovství, tak i na Slovensku figurujete zatím na 3. místě. Jste spokojený s průběhem letošní sezony?

Ano. Je to skoro maximum vzhledem k našemu autu, protože všichni už jedou v modernějších, turbových vozech. A navíc jet dva šampionáty je opravdu náročné. Logisticky, časově i finančně. Jsem tedy rád, že se držíme spolehlivosti i rychlosti. Zatím jsme dojeli všechny závody a na Barumce v tom budeme chtít pokračovat.

Jaká příčka v absolutním pořadí je vaším cílem?

Chtěli bychom bojovat o pětku. Ale odhadnout to nedokážu, protože prvních pět pojede skutečně rychle. Nicméně máme odjetých dost kilometrů a chtěli bychom od začátku do toho šlápnout. Je to jen o tempu a o tom, jak se člověk chytí v úvodu. Pokud zaváhá či mu něco nesedne v hlavě, těžko se pak dostává zpět.

Kdo je pro vás hlavním favoritem na vítězství?

To je těžké, ale přece jen Honza Kopecký je hodně rozjetý z Německa a má podporu továrního týmu Škoda. A pak bych jmenoval Tomáše Kostku.

Někteří jezdci přešli před Barumkou na specifikaci vozu R5, další o tom uvažovali. Vy jste přemýšlel o změně auta?

To by bylo kontraproduktivní. Svůj vůz znám, a kdybych teď zvolil jakýkoliv jiný, tak jej den budu poznávat a pojedu stejně rychle jak se stávajícím, ne-li pomaleji. Auto mám zažité, a byť není tak rychlé jako R5, tak při nasazení se s ním dá konkurovat.

V roce 2010 jste na Barumce obsadil 3. místo, ale z dalších čtyř ročníků jste tři nedokončil. Nemáte obavy, že se historie bude opakovat?

Přemýšlíme teď aktuálně. nad současnými závody. Jsme rozjetí a strašně se na soutěž těšíme. Teď navíc jedu s Verčou (spolujezdkyně Veronika Havelková – pozn. red.), se kterou jsem si ohromně sedl. Jsem nejšťastnější, že se mi toto podařilo. Na rozdíl od mnoha jiných posádek totiž potřebuji, abych měl vedle sebe fajn člověka, se kterým můžu fungovat v závodění i lidsky. Máme super tým, i auto je dobré. Vnímám toto všechno jako předpoklady k tomu, aby se nám letos soutěž podařila.

Je nažhavená vaše spolujezdkyně na závod?

Velmi se těší. Je to obrovský nadšenec. Za čtrnáct let, co se motám v rallye, jsem neviděl zapálenějšího člověka pro věc. To kolikrát přebíjí zkušenosti a vše ostatní.

Dáváte jí rady před soutěží formátu Barumky?

Snažím se ji připravovat na možné situace před každým závodem. Z pohledu taktiky atd. a ona všechno chápe. Kolikrát, aniž bych cokoliv říkal. (úsměv)

Co s vámi dělá kulisa Barumky?

Je to pecka startovat v takové atmosféře, moc se těším. Když jdu na start speciálky a kouknu doprava doleva, tak skoro všechny ty lidi znám. Pro domácího pilota je Barumka vrcholem sezony. Z hlediska tratí a atmosféry je to nejlepší soutěž v Evropě.

Váš tatínek je bývalý úspěšný jezdec. Jaká od něj slyšíte slova před závodem?

Pořád s námi jezdí a spíš se nás snaží brzdit. Ví, jak to funguje a říká nám, ať jedeme opatrně, pomalu a podobně. Jeho role je také důležitá, ve všem mi pomáhá.