„Sice zájem není už jako kdysi, kdy jsme měli na trati okolo sto třiceti posádek a stejný počet jsme museli odmítat, ale i tak bude kapacita tratě opět téměř naplněna. Pár míst ale zůstane volných, někteří přihlášení totiž už před startem stihli svůj vůz poškodit," potvrdil ředitel závodu Antonín Cekota, podle kterého se na sníženém zájmu podepsalo hned několik faktorů. „V první řadě ekonomika, ale v neposlední řadě i z bezpečnostních důvodů zavedení omezení v podobě startu vozů o obsahu do 1900 ccm. Kvůli tomu nemůžeme na start pustit okolo čtyřicítky automobilů," spočítal šéf stopy.

I tak se ale bude jistě na co dívat. Standardně největší skupinu startujících budou tvořit škodovky. „Vedle řady felicií, favoritů, stodvacítek a pětek bude k vidění Škoda 1000 MB nebo 130 LR. Po delším čase se nám vrátili i žigulíky nebo Mini Cooper," už se těší šéf závodu.

V roli předjezdců ale žádná velká zvučná jména rallyeových profesionálů tentokrát neuvidíme. „Mimo jiné proto, že ve stejný čas se jede závod evropského šampionátu v Lotyšsku," vysvětlil Cekota, který i tak na trať pošle desítku pilotů s profesionálními licencemi. „Moc jsme chtěli, aby v našem retro duchu se i zde představily starší závodničky, ale většina zájemců v tomto počasí nechtěla do soli své veterány posílat. Kdo tedy jednotlivé slalomové zkoušky začne, bude otevřené až do sobotního startu," pousmál se ředitel.

I kvůli bezpečnosti se letos organizátoři ještě větším obloukem vyhnou zástavbám, i proto se tak o víkendu nepojede slušovická zkouška. „Pojedeme jen okrajem města. Vše odstartuje Raková, kterou pojedeme třikrát, a poté Jasenná podél baťovského náspu do Ubla a na závěr tradičně Barák. Tyto zkoušky jsou v itinerářích dvakrát," upřesnil Cekota, kterého na jednu stranu těší mrazivé počasí, na druhou stranu mu vrásky na čele dělá led, ve který se sníh i s přispěním poledního sluníčka na cestách proměnil.

„My jsme věční nespokojenci, nic nám nevyhovuje," směje se hlavní organizátor. „Za 17 let, co Stopu dělám, bylo počasí a sněhové podmínky ideální jen dvakrát. Jestli nakonec sáhneme k posypu tratě, se ale z důvodu bezpečnosti posádek rozhodneme až před sobotním startem," potvrdil.

Jubilejní ročník zahájí v pátek od 16 do 20 hodin technická přejímka v areálu STK Vizovice, samotný závod je na programu v sobotu od 8.30 hodin od vizovické sokolovny. První posádka v cíli by měla být po 14. hodině. „Na startu nebude chybět loňský vítěz absolutního pořadí Drahomír Kubica, respektive „béčka" Roman Žárský," dodal Antonín Cekota.

Z pravidel: Vozidla jsou tradičně rozdělena do 3 kategorií bez rozdílu obsahu motoru: A – pohon přední nápravy, B – pohon zadní nápravy, C – pohon čtyř kol. Jediným omezením pro všechna vozidla je omezení obsahu motoru na 1900 ccm. Soutěže se smí zúčastnit pouze vozidla připuštěná k běžnému silničnímu provozu.