„I přes všechna opatření dál intenzivně pracujeme na přípravách. Závod ale uskutečníme jen v původním letním termínu a s diváky,“ má jasno šéf Barumky Miloslav Regner. Podle informací Deníku by se o osudu akce mělo definitivně rozhodnout do začátku prázdnin.

Oproti normálu, kdy se v rámci 15 měřených úseků jede okolo 200 ostrých kilometrů, mají pořadatelé pro tento rok vyřízenou výjimku.

„Odjet by se mělo až o polovinu více rychlostních zkoušek, tedy ke třem stovkám kilometrů,“ potvrdil tiskový mluvčí Barumky Roman Ordelt.

Zájem samotných posádek patří v tuzemsku k nejvyšším. Ještě aby ne, když rally patří k nejprestižnějším v rámci osmidílného šampionátu starého kontinentu.

K vidění je pravidelně přes dvě stě posádek – v rámci soudobého šampionátu startuje okolo 130, k tomu je třeba připočítat ještě na padesátku historických vozů a třicítku veteránů.

I proto je o klání na Zlínsku obrovský divácký zájem. Společně s motocyklovou Velkou cenou Brna navštíví podnik na Zlínsku v součtu okolo dvou set tisíc fanoušků.

„O popularitě svědčí i fakt, že v prestižní divácké anketě Zlatý volant byla Barumka potřetí za sebou vyhlášena nejlepší motoristickou akcí v Česku,“ těší Ordelta.

Špičková motoristická akce žádá i velké ekonomické nároky. Rozpočet Barumky každý rok stoupá. I kvůli vyšším nárokům promotéra Eurosportu, jehož nároky jsou v řádu jednotek milionů korun. I proto je rozpočet na poslední ročník dvacet až třicet milionů korun, přičemž roste i vstupné. Pro letošní ročník stojí permanentka na celý víkend v předprodeji 350 Kč.

„Na zdárném průběhu třídenní soutěže se podílí na dvě tisícovky pořadatelů, které musíme zaplatit. Dobrovolníky po vzoru velkých akcí jako jsou olympiády, zatím bohužel nemáme,“ dodal tiskový mluvčí Barumky.