Pořádný očistec a úspěšnou stíhací jízdu prožila posádka Rally klubu Paseky Petr Krajča – Jan Houšť ve voze Renault Clio na Barum Czech Czech Rally Zlín. Přestože v úvodní etapě kvůli defektu a rozbitému řízení nabrala ohromnou ztrátu, v neděli si vše vynahradil, vyválčila stříbrnou příčku.

„Sice jsme loňské vítězství na Barumce neobhájili, přesto nám druhé místo po přepočítání bodového hodnocení stačilo na zisk titulu ve třídě 8, což jsme společně s našimi modře oděnými „fans“ hned na cílové rampě náležitě oslavili,“ neskrýval nadšení pilot Petr Krajča.

Posádku teď čekají v nejbližší době ještě závody v domácí Rallysprint sérii a také ve Slovenském mistráku.

„V obou těchto šampionátech to máme dobře rozjeté, takže podobně jako na barumce se pokusíme zabojovat. Třeba se nám podaří dosáhnout nakonec i na zlatý hattrick, což by jistě udělalo radost nejen nám, ale i všem našim obchodním partnerům a podporovatelům, kterým tímto za jejich dlouhodobou podporu musíme poděkovat,“ vzhlíží s očekáváním dalších úspěchů k nejbližším závodům spolujezdec teď již úřadující mistrovské posádky Jan Houšť.

JAK VIDĚLI BARUMKU

„Na Barumku jsme se připravovali trochu odlišně než na jakýkoliv jiný závod. Po zdárném zdolání úterních oficiálních testů nás v pátek čekala před startem ještě testovací zkouška v okolí Pohořelic a poté pohodová podpisová akce v parku před zlínským zámkem, kterou jsme si náramně užili,“ přiblížil program spolujezdec Jan Houšť.

Poté na želechovickou posádku čekal již jen slavnostní start a první rychlostní zkouška v centru Zlína.

„Na městské zkoušce se nám podařilo zajet první čas ve třídě, takže jsme šli spát s dobrým pocitem. V sobotu jsme se vydali ze servisu na pro nás asi zakletou RZ Březová, a to ještě na mokrých pneumatikách. Ty jsou pro nás letos předurčeny ale nejspíše pouze na defekty,“ nastínil počáteční utrpení hned na úvodním sobotním měřeném testu Houšť.

„Hned v prvním okruhu jsme trefili odkrytý kámen ve sjezdu pod Březovou a od té doby se auto nedalo téměř řídit. Po dojetí do cíle jsme zjistili, že se nám střihl šroub ve spodním čepu,“ objasnil trable vedoucí k velké ztrátě na soupeře pilot Petr Krajča. I přes tento handicap se posádka po společné domluvě rozhodla nevzdat a pokračovala na dalších třech rychlostních zkouškách i s poškozeným vozem.

„Řekli jsme si, že auto prostě nějak do servisu musíme dotáhnout, a i když to chvílemi byl docela očistec, tak se nám to i za cenu obrovské ztráty podařilo,“ oddechl si pilot modrého renaultu, který ihned po opravě nasadil do další části rallye obrovské tempo.

„Ztráta byla sice veliká, přesto jsme se rozhodli po opravě vozu zabojovat, což se ukázalo jako správné,“ doplnil Krajča.

Hned v nedělním dopoledni jim totiž odpadli dva nejbližší soupeři, což posunulo posádku renaultu na pódiové druhé místo, které udržela až do cíle soutěže.

„Vyplatilo se vydržet až do konce. Z výsledku máme ohromnou radost,“ byl nesmírně šťastný Krajča.

JIŘÍ HEJTMÁNEK