Stejně jako v uplynulém roce bude Kresta hájit barvy zlínské společnosti Tescoma a společně s navigátorem Petrem Grossem odstartuje na trať s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 patnáctý v pořadí. Těsně před startem soutěže jste asi pořád v jednom kole. Přípravy před závodem vrcholí, proto se ani pořádně nezastavím. Vedle tréninku mě čeká řada setkání, neboť kromě řady partnerů našeho týmu přijede do Zlína mnoho mých známých, včetně zahraničních. Čeká nás nejvýznamnější závod nejen v Česku, ale i celém seriálu IRC. V maximální míře se budu chtít předvést. Po pravdě řečeno mám, pořádnou hoňku.

Bude letošní ročník barumky nejkvalitnějším v historii?

Každý rok je něčím zajímavý. Ale troufám si říct, že nadcházející bude patřit k nejvýznamnějším v dosavadním průběhu. Na fanoušky čeká patnáct vozů S 2000, nespočet ´enek´ a super šestnáctek. Na druhou stranu se nedá srovnávat s předchozími ročníky, kdy jsem chodil na závod ještě jako malý divák. Tehdy zde rovněž startovalo mnoho kvalitních zahraničních jezdců, jako například Weber, s kvalitními továrními vozy. Jedno je jisté, tento ročník bude, co se týče výsledků, nejvyrovnanější.

Bude tedy srovnatelný s rokem 2003, kdy ve Zlíně startovalo nejvíce vozů WRC?
WRC je královská třída, což nic nemůže překonat. Tehdy bylo na startu osmnáct těchto vozů, které jako jediné mohly myslet na vítězství. Letos je díky vyrovnanosti výkonů automobilů hned padesát kandidátů na vavřínový věnec. Bude zajímavé sledovat, jak je velký rozdíl na českých tratích mezi o něco silnějšími super dvoutisícovkami a enky. Když se to umí, ani super šestnáctistovky nejsou bez šance. Ještě více může setřít výkonnostní rozdíly proměnlivé počasí.

Zažil jste někdy, abyste coby obhájce prvenství startoval až se startovním číslem patnáct?

Ne. Naposledy jsem šel do závodu z podobných pozic snad jen v mých začátcích na světovém šampionátu. Startovat půl hodiny po prvním je strašná doba, navíc se podmínky na trati mohou výrazně změnit, trať už nebude čistá. Třebaže jsme se několikrát snažili pro tento závod dostat prioritu FIA B znamenající lepší výchozí pozici na startu, ale neuspěli jsme. Nesplnili jsme totiž požadavky FIA. S odstupem času jsem už ale se vším smířený. Ve finále se nám to hodilo, neboť Tescoma minulou sobotu slavila 15. výročí založení a u této příležitosti bylo slavnostně na vůz nalepeno naše startovní číslo. Snad nám přinese štěstí a uspějeme.

Které ze zahraničních jezdců, kteří přijeli do Zlína, nejvíce uznáváte?

Ty, které znám: Vouilloze, Garcíu, Navaru, Travagliu, Loixe, Jean-Josepha, Ilieva. Všichni mají velké ambice na vítězství a jsou pro mě konkurencí. Pro řadu jezdců to bude nová soutěž. Pro některé, jako jsou Travaglia nebo Jean-Joseph, je sice barumka již známý podnik, ovšem nyní startují v jiném voze. Nesmíme zapomenout ani na české zástupce, především na Václava Pecha, který jezdí rychle a vyrovnaně. Pozor si všichni musejí dát i na Trojana, Arazima nebo Jandíka, jenž zde jede vždy velmi rychle.
Jaký cíl jste si dal pro letošní ročník?

Jako na každém závodě pojedeme od začátku naplno. Říct, že jedeme vyhrát, by bylo hodně troufalé. Na druhou stranu se nejedeme jenom svézt. Pojedeme tak rychle, jak to jenom půjde, a uvidíme, na co to bude stačit. Pokud chceme uspět, určitě musíme s rozumem riskovat. Třebaže díky našemu vysokému číslu trať už nebude ideálně čistá, nebudeme se zaobírat možností, že někde už budou vytahané nečistoty. Pojedeme naplno!

Co říkáte na změny tratí?

Je to pořád klasická barumka. Některé úseky sice byly pozměněny, ale základ zůstal stejný.

Těšíte se na páteční městskou rychlostní zkoušku, nebo ji jako většina jezdců nemáte moc rád?

Je to dobře hlavně pro diváky. Je škoda, že se jede večer, na druhou stranu pod světly to má své kouzlo. Speciální erzeta se velmi osvědčila ve světovém šampionátu a je velmi dobře, že se aplikovala i na barumku. Loni měla městská erzeta velký úspěch a nyní bude možná ještě dvojnásobně větší, neboť je delší a bude prostor pro ještě více fandů.

Na rozdíl od minulých sezon jste toho moc neodsoutěžil. Nechybí vám závodní vytížení?

Vše se v mém životě od roku 2005 změnilo a i můj přístup k závodům je jiný. Jestli si někdo myslí, že jsem finančně za vodou, tak je to holý nesmysl. Nyní je už pro mě vedle rodiny na prvním místě má práce šéftechnika v týmu Martina Prokopa, které si vážím, a závodění je už pouze koníčkem.

Vážíte si nyní více každého závodu?

Především se změnil můj přístup k němu, jsou to jenom závody. Není to takový stres jako kdysi. Sice můj přístup je stále plně profesionální, ale není to jako v sezoně světového šampionátu. Když neuspěji, nikdo mi nyní hlavu neutrhne. Jestli vyhraji nebo prohraji, nikdo mi za to nic nedá.

Jaký další program vás čeká po odjetí barumky?

V tuto chvíli nemám nic v plánu a ani žádnou zásadní změnu nečekám. Zatím to neřeším.

Už víte, co vás bude čekat na závodním poli v příští sezoně?

Nyní je můj program v přípravě. Mohu pouze prozradit, že řada partnerů, kteří náš tým podporovali letos, chtějí pokračovat také v nadcházející sezoně, přičemž bych jel český šampionát. Zatím však netuším, zda absolvuji celý seriál, nebo je pár vybraných podniků. Nejsou vyloučeny ani nějaké starty v zahraničí. Uvidím, co přinesou jednání v příštích dnech.