Horší pneumatiky jak medailisté. Tak zní důvod, proč český jezdec za nimi zaostal a pocítil mrzutost. V nejdelší poslední erzetě mu z nich vypadávaly hřebíky, což ve finále hrálo klíčovou roli. Náskok desetin vteřin na nakonec třetího Běloruse Lukjaňuka se proměnil ve ztrátu dvaceti vteřin. „Mysleli jsme, že pneumatiky vydrží. Ale jak se ve druhé sekci vyjely koleje, začaly fungovat hůře. V poslední zkoušce už jsme nemohli nic dělat, očekávali jsme, že budeme pomalejší," uvedl smířeně Tarabus, jenž má za navigátora Daniela Trunkáta.

Rallyeový závodník s vozem Škoda Fabia S2000 se musel na trati u jižních sousedů vypořádat také s nepříjemnými přírodními podmínkami. „Napadlo hodně nového sněhu, někde se tak pneumatiky nedostaly ani na podklad. Jinde zas klouzaly. Bylo to neskutečně náročné. Naštěstí jsme vše absolvovali bez problémů," oddechl si zlínský soutěžák.

Desetidílný seriál má další zastávku za měsíc v Lotyšsku. Jeden z dílů představuje také Barum Rally Zlín, která znamená pro předního českého pilota jeden z vrcholů sezony. Konkrétní program dalších podniků zatím Jaroslav Tarabus nedokáže přiblížit, je to otázka zejména financí. „Snažíme se sehnat peníze na co nejvíc závodů. V Lotyšsku zřejmě budeme startovat," řekl Tarabus, který by se rád vyvaroval chyb z loňského ročníku.

S šestnácti rychlostními zkouškami se v Rakousku pral také další regionální zástupce v motoristickém sportu Antonín Tlusťák. A vyjel si body za velmi slušné sedmé místo.

Autor: Jan Šmíd