„Určitě to bude těžší než loni. V Hondě to bylo pomalejší a můj současný vůz Mitsubishi Lancer Evo IX je už závodnička. Zde je pro mě těžší jej ovládat a rozumně dojíždět," s pokorou konstatuje 37letý pilot, jenž loni na Zlínsku se spolujezdcem Tomášem Plachým dojel třetí ve své třídě a absolutně na 45. místě. „O chlup by to mohlo být zase lepší," culí se.

Nejlepším jeho letošním výsledkem ve čtyřkolce je 14. místo v Hustopečích, přičemž ve své třídě se pohybuje okolo pátého místa.

„Hlavně dojet do cíle. Konkurence je zde obrovská a já se stále učím, proto bedna je reálná jen tehdy, pokud pět šest chlapů přede mnou odpadne," směje se Vavřík. „Nejdůležitější je hlavně nelovit auto z lesa."

Přestože se závodění věnuje více než dvacet let, ještě před dvěma roky údajně vůbec netušil, že by se mohl věnovat rallye.

„Natož že bych jel Barumku. Po skončení kariéry jsem sice coby motokrosový manažer zůstal u sportu, ale nenaplňuje mě to jako samotné závodění. Potřeboval jsem si vážit sám sebe jako závodníka. A protože v závodničce rozhodně není potřeba taková fyzička co na dvou kolech, měl jsem vybráno," vysvětlil pilot ze Zlína.

Nový náboj a motivace jej zřejmě u rallye na pár let udrží.

„Rád bych, ale vše je odvislé od sponzorů a financí. Navíc zde vidím potenciál růstu. Například Martinovi Březíkovi je padesát a vyhrává mistráky. Takže já ještě mám čas," má jasno Vavřík, jenž žádný velký sen v tomto sportovním odvětví nemá.

„Poháry a úspěchy jsou pěkná věc, ale když to nevyjde, netrápím se pro to. Hlavně si chci závodění užívat," dušuje se rallyový pilot, jenž na záludné tratě Barumky vyrazí s číslem 66.

„Nedělní etapa bude hrozně těžká, pokud se tam dostaneme. Na druhou stranu na Barumce není jednoduchá erzeta. Je to nejkrásnější a současně nejnáročnější soutěž," dodal Radim Vavřík.