Zlínský jezdec odjede všech šest podniků za volantem vozu Audi RS5, tudíž se jej dočkají i čeští fanoušci na brněnském autodromu.

„Nemůžeme být spokojenější, že jsme získali Tomáše Kostku do našeho týmu. Myslím si, že Tomáš v červnu naláká velké davy do Brna, kde se pojede čtvrtý podnik EuroV8," sdělila manažerka týmu Audi Sport Italia Roberta Gremignani.

„Hned když jsem sedl do okruhového auta, tak jsem věděl, že pro mě je to to hlavní. Nedělalo mně problémy od začátku jet, tak jak ode mě tým čekal. Na okruzích jsem strávil jedenáct let, takže to mám všechno zažité. V tomto roce mám dobrou smlouvu a doufám, že se nám bude dařit tak, abychom šampionát vyhráli," zdůraznil Tomáš Kostka.

Někomu se může zdát šampionát EuroV8 spíše regionální než mezinárodní, ale motoristická média a „agenti" spousty ostatních týmů bedlivě tuto sérii sledují a v případě úspěchu se můžou Kostkovi otevřít dveře do dalších zajímavých šampionátů.

Pro Tomáše Kostku není závodní auto Audi žádnou novinkou. Se stejnou značkou startoval už v seriálu DTM. V roce 2009 byl vyhlášen nejlepším nováčkem. S Audi se představil také v týmu Bohemia Racing Team v mistrovství České republiky v letech 2007 – 2009 a 2012.

Seriál EuroV8 Series odstartoval na Monze. Startovní pole tvoří výhradně italské týmy s automobily Audi, Lexus, Mercedes, BMW a Chevrolet.

„V neděli se odjedou vždy dva samostatné závody. Do prvního se startuje podle sobotní kvalifikace a do druhého se první osmička v cíli před startem druhého závodu otáčí. Navíc mají jezdci váhové a výkonnostní handicapy, aby byla soutěž vyrovnaná a atraktivní pro diváky," vysvětlil Kostka.

V úvodním závodě obsadil Kostka čtvrté místo a stejnou pozici zopakoval také ve druhém závodě. Dle vyjádření Tomáše se v závěrečné fázi závodu trápil s problémem na levé přední pneumatice. Druhé kolo série EuroV8 na okruhu Vallelunga přineslo Kostkovi premiérové vítězství. O další triumf ho připravila sporná penalizace v první jízdě. V dalších dvou jízdách v Mugellu obsadil Tomáš Kostka šesté a osmé místo.

„V Mugellu byl krásný okruh, ale díky předchozímu vítězství jsem dostal handicap zvýšení váhy auta o 30 kilogramů a navíc i zmenšení restriktorů, což byl pro nás problém, protože už tak máme ze všech aut nejmenší motor. Třicet kilo navíc dělalo vteřinu na jedno kolo. Navíc jsem měl problémy s motorem a závod jsem dokončil na osm válců," dodal Tomáš Kostka.

V průběžném pořadí je Kostka s 84 body na druhém místě se ztrátou 12 bodů na lídra šampionátu Baldana. Českým fanouškům se představí na okruhu v Brně 22. června.