Dlouhá léta pracoval Roman Krupil pro rádia a televizi jako obchodní zástupce a poté jako obchodní ředitel. „Po prodeji médií jsem působil ve vedení drogistické společnosti – velkoobchodu, který dovážel zboží z Anglie do obchodních řetězců v České republice,“ uvádí. Poté se seznámil se svým nynějším společníkem.

„Provozoval rozvoz drogistických výrobků do škol, školek a domovů. Já jsem měl zase know–how, co se týče dodávek do velkoobchodů,“ vysvětluje výhody partnerské spolupráce Roman Krupil. V roce 2005 podnikali jako fyzické osoby, o rok později byla založena společnost Dankr. „Zásobujeme čistícimi úklidovými prostředky gastronomická zařízení, hotely, školy, domovy důchodců i firmy,“ vyjmenoval cílové skupiny zákazníků jednatel.

Podnikatelé se také zaměřili na dovoz zboží ze zahraničí, které dodávají do velkoobchodů. „Nebylo to jednoduché, protože konkurence na trhu je dost značná. Ale podařilo se nám navázat spolupráci s belgickou firmou Nicols, jejíž produkty jsou vyráběné v polských závodech,“ uvádí spolumajitel.

Belgická účast je podle něj ve společnosti cítit. „Jednání je bezproblémové. Jsou nastavená jasná pravidla. V minulosti jsme měli zkušenosti s ryze polskými firmami, s některými z nich jsme museli spolupráci ukončit kvůli liknavosti z jejich strany,“ prozrazuje Roman Krupil. Mezi odběrateli zboží firmy Dankr byly také velké fabriky. „Bohužel postupem času kvůli konkurenci utlumily výrobu a některé byly zlikvidovány,“ konstatuje podnikatel.

Firmě proto vznikl značný prostor, jak časový, tak obratový. „Museli jsme ho vyplnit. Podařil se nám, dá se říci, husarský kousek v tak krátké době působení na trhu. Vyhráli jsme výběrové řízení na zásobování hotelů Lázně Luhačovice, lázeňských domů Miramare a lázeňského komplexu Ostrožská Nová Ves,“ říká s uspokojením majitel.

Tento úspěch podnikatele přivedl na myšlenku zavést do sortimentu i dezinfekční prostředky do zdravotnictví. Produktovou nabídku doplnily také ochranné prostředky do gastro zařízení a dílenských provozů. Všechny produkty, které tato společnost dodává, jsou podle slov jednatele zkoušené přímo v provozní zátěži.

„Zákazníci jsou spokojení. Zboží vždy vykrýváme na sto procent,“ tvrdí majitel. Důležité podle něj je najít správný mechanismus tak, aby firma disponovala dostatečným objemem zboží i peněz na zaplacení faktur, ale zároveň aby zákazník plnil svou platební povinnost. „Menší výrobní závody mívají skluz, ale to nás netíží, protože tam jsou objemy menší,“ poznamenal.

Společnost zaměstnává osoby se změněnou pracovní schopností. „Nedosahují sice pracovních výkonů zdravého člověka kvůli svému zdravotnímu omezení, ale dotahují to snahou. Je proto dobré jim dát příležitost,“ míní podnikatel. Do budoucna firma počítá s tím, že přijme více handicapovaných pracovníků. „Možná se pustíme i do úklidových prací,“ přemítal spolumajitel.

Společnost plánuje rozšiřovat své služby a získávat nové odběratele. „Naše filozofie je v tom, že když zákazník něco potřebuje, tak mu stačí zvednout telefon a na jedno zavolání u nás objednat vše potřebné,“ uzavírá Roman Krupil.