Z areálu dvou budov ve zlínské čtvrti Prštné, které zvláště po loňském spojení s Datartem přestaly kapacitně stačit, se centrála přesunula do středu města do legendárního baťovského Obchodního domu.

Tato zlínská dominanta, kterou nechal postavit roku 1931 továrník Tomáš Baťa jako první výškovou budovu ve městě, prošla v minulých dvou letech rozsáhlou, veřejností i odborníky vysoce ceněnou rekonstrukcí, v květnu obdržela Cenu hejtmana v soutěži Stavba roku Zlínského kraje.

Při rekonstrukci byl budově vrácen původní vzhled a změnily se i vnitřní dispozice: z někdejších šesti prodejních podlaží, která v dnešní době ztratila opodstatnění, se obchody a služby soustředily do komerční pasáže v prvních dvou patrech. Ve třetím až šestém podlaží tak nově vznikly kancelářské prostory pro HP TRONIC. Stěhování čtyř stovek zaměstnanců do nové centrály probíhalo v prvním pololetí, k 1. září bude změna sídla ukončena i formálně změnou zápisu v obchodním rejstříku.

„Změna sídla byla již nezbytná. Původní prostory přestaly s rozvojem firmy stačit, v posledních třech letech jsme si pronajímali kanceláře i jinde ve městě.

Dlouho jsme hledali dostatečně velký a důstojný prostor, což Obchodní dům zcela splňuje. Navíc jde o místo se silným geniem loci, odkazujícím na baťovského podnikatelského ducha, který je nám blízký.

Díky poloze v centru Zlína je centrála výborně dostupná a pro naše spolupracovníky se podařilo vytvořit příjemné zázemí nejen pro práci, ale i volný čas. V budově mají k dispozici různé obchody, služby a čtyři gastro zařízení.

Jedno z nich, Bistrotéku Valachy, provozuje naše firma,“ uvedl generální ředitel skupiny HP TRONIC Daniel Večeřa. Původní sídlo v Prštném nyní firma nabízí k prodeji.

Ve třetím poschodí Obchodního domu má HP TRONIC centrální recepci a šest konferenčních místností, které využívá nejen pro své účely, ale také pronajímá pro firemní jednání, kongresy a kulturní akce.

Čtyři sály jsou propojitelné s kapacitou až 100 míst. Catering zde zajišťuje Bistrotéka Valachy.

Kanceláře ve čtvrtém až šestém podlaží jsou podle typu oddělení koncipovány buď jako samostatné menší místnosti, nebo jako větší open space prostory s panoramatickým výhledem na Zlín.

V každém podlaží je kuchyně s jídelnou, několik menších jednacích místností a tzv. hovorny – prosklené kanceláře pro nerušené vyřizování telefonátů či skypových hovorů. „Chtěli jsme vytvořit co nejpříjemnější pracovní prostředí.

Inspirovali jsme se v českých centrálách předních světových firem jako jsou Microsoft nebo Google,“ dodal Daniel Večeřa.

Interiéry navrhl Jaroslav Ševčík, jenž byl hlavním architektem rekonstrukce Obchodního domu. Pro vybavení interiérů HP TRONIC zvolil firmy z regionu, mj. TON Bystřice pod Hostýnem, RIM Otrokovice, Tosta Holešov nebo FormDesign Hlučín.

Skupina HP TRONIC plánuje později využít ještě nejvyšší čtyři poschodí Obchodního domu, kde v dalších letech zřídí hotel, wellness centrum a prostor pro společenské akce. V současné době již probíhají projektové přípravy.

O skupině HP TRONIC

Česká společnost s téměř 30letou historií zaujímá místo předního retailera na trhu domácích spotřebičů, spotřební elektroniky, počítačů a mobilních telefonů v České republice a na Slovensku. Od roku 2017 je majitelem sítě prodejen Datart v ČR a na Slovensku, provozuje stejnojmenný internetový obchod a také e-shopy Kasa.cz a Hej.sk, vlastní společnost ETA a provozuje Resort Valachy se čtyřmi hotely, Ski areálem Razula a golfovým hřištěm ve Velkých Karlovicích. Skupina HP TRONIC má v ČR i na Slovensku více jak 2 700 zaměstnanců, v roce 2018 dosáhla tržeb 14,72 mld. Kč. Generální ředitel HP TRONIC Daniel Večeřa je držitelem ocenění Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Osobnost českého obchodu 2015.

O Obchodním domě Zlín

Legendární baťovská dominanta byla postavena roku 1931 podle návrhu architekta Františka Lydie Gahury jako vůbec první výšková budova ve Zlíně, který v té době prožíval prudký rozmach. Podnik Tomáše Bati již nebyl „pouze“ továrnou na boty, ale prosperujícím gigantem s řadou dalších výrob i služeb.

Zaměstnanci u Baťů vydělávali až o 50 procent víc, než činil průměr v zemi, a pro firmu bylo výhodné tuto mimořádnou kupní sílu zužitkovat prostřednictvím vlastního obchodního domu. Ten se stal skutečnou výkladní skříní Zlína a živým místem, kde obyvatelé trávili svůj čas nejen návštěvou tovární jídelny, ale i nakupováním v duchu nejmodernějších trendů. Obchodní dům byl např. prvním v republice s jezdícími schody.

Převratnou novinkou byl také samoobslužný prodej. Průčelí zdobily typické baťovské reklamní slogany jako „Těm nejlepším – to nejlepší“ nebo „Vaše spokojenost – náš úspěch".

Zajímavý a odborníky ceněný byl i vzhled Obchodního domu s pozoruhodným členěním oken. Spodní dvě podlaží přitahovala pozornost nakupujících velkými prosklenými výklady od podlahy ke stropu.

Ve vyšších poschodích se okna postupně zužovala. V 50. letech 20. století došlo k necitlivým úpravám, které toto členění oken a tím i vzhled budovy znehodnotily.

Obchodní dům Zlín je součástí řetězce Prior, který byl investorem náročné rekonstrukce. Ta probíhala od července 2017 do listopadu 2019 a vyžádala si 450 milionů korun bez DPH.