„Je to ale nadsázka, nebrali jsme se při vymýšlení moc vážně. Hru jsme tvořili za účelem oživení konference TEDx a pobavení účastníků,“ vysvětlil kreativní ředitel Pavel Novák.

„Na druhou stranu není běžné, aby se v hrách objevoval Zlín, svým pojetím je to unikát,“ přibližuje Martin Landsberger Pospíšil, zakladatel společnosti Madeo.

Hra vznikla v rekordním čase jednoho měsíce. Spustit se dá na mobilu, existuje ve verzích pro IPhone a Android.

„Prvotní myšlenka vznikla ještě na vysoké škole v rámci jednoho projektu. Tehdy jsme vymysleli hru, kde jsme do multikáry chytali padající nábytek z domu. Když jsme se rozhodli, že vytvoříme něco speciálního pro TEDx, tak nám přišlo vhodné tento prototyp vytáhnout ze šuplíku. Nábytek jsme zaměnili za myšlenky, které padají z nebe v podobě písmene X, a co je na této hře hlavní, tak jsme ji celou zasadili mezi dominanty města Zlína,“ doplňuje Pavel Novák.

Hra startuje na zlínském náměstí Míru, pokračuje přes ulici Dlouhá, a když jste šikovní, projedete se i kolem městského divadla, baťovského areálu nebo zlínského autobusového nádraží. Cíl je jasný – nasbírat co nejvíce myšlenek.

„Máme ke Zlínu blízko, město máme rádi a těší nás ho propagovat třeba právě tímto způsobem“, říká šéf front-end vývoje Michal Ščuglík.

Digitální studio Madeo se specializuje zejména na web design, vývoj webových aplikací, mobilních řešení a tvorbu videí a her. Vyhrálo několik mezinárodních ocenění a jejich práce se objevuje v publikacích a webových galeriích.

Madeo současně podporuje startupy a mladé talenty z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Před nedávnem se spojila se svým dlouhododobým partnerem, skandinávskou firmou BrandMaster. Služeb BrandMaster využívají například Mercedes-Benz, Scania nebo Helly Hansen a mnoho jiných.

Dlouhodobě firma hledá šikovné talenty, jen v současné době má vypsaných přibližně 12 pozic. Do budoucna plánuje vybudování velkého vývojového centra přímo ve Zlíně.