Na založení společného podniku, v němž má Magneton podíl 49 procent, se obě společnosti dohodly na začátku roku. Podnik bude v první fázi vyrábět hlavně výkonné startéry a alternátory pro indický trh, část výrobních kapacit pak poslouží k produkci některých dílů pro kroměřížskou továrnu. "Díky přesunu části výroby do Indie poklesnou výrobní náklady. Navíc se nám podaří etablovat na trhu, jehož zásobování produkcí vyrobenou v České republice není vzhledem k vyšším nákladům možné," vysvětlil Peštuka.

Veškerá produkce indické továrny bude prodávána pod značkou Magneton. Závod bude prodávat své výrobky přímo na asijském a africkém trhu, další regiony pak budou obsluhovány Magnetonem. Panalfa Automotive má v Indii dva podobné podniky s japonskými a korejskými investory, je například dodavatelem do indického závodu Hondy. S prodejem produkce indické továrny v Evropě se zatím nepočítá. Do Kroměříže budou totiž směřovat jen některé díly, finalizace výrobku se uskuteční až zde.

Nyní již v indickém závodu pracuje 33 lidí, v budoucnu pak bude počet zaměstnanců činit 170. Kroměřížský podnik tak zřejmě přistoupí k mírné redukci počtu pracovníků. V současnosti jich v továrně pracuje asi 860. "Kvůli odběru podsestav z Indie budeme propouštět asi 60 až 80 lidí. Jde ale zatím pouze o teoretický výpočet vztažený k současnému objemu výroby. Naše produkce ale roste, takže to bude v konečném důsledku zřejmě méně," řekl Peštuka.

Například v letošním prvním pololetí kroměřížský producent startérů a alternátorů vykázal při tržbách 477 milionů korun zisk 13,5 milionu korun. V obou ohledech jde o lepší výsledky než ve stejném období loňska. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb loni činily zhruba 920 milionů korun, o rok dříve to bylo asi 730 milionů korun. Loňský růst tržeb zapříčinily hlavně dodávky alternátorů pro firmu Thermo King a výroba výkonných startérů pro těžkou zemědělskou a stavební techniku.