„Cítím trochu diskriminaci ze strany obchodníků. Jen si zkuste v mém věku koupit nějaké oblečení. Skoro všechno je pro mladou generaci,“ stěžuje si Kristýna Nováčková ze Starého Města u Uherského Hradiště.

A problém mají vyšší věkové skupiny lidí nejenom se svršky, ale také správným nábytkem či vhodnou nabídkou aktivit. „My konkrétně máme jenom postele, které se dají na výšku upravit, aby vyhovovaly i seniorům. Ale jinak pro tuto cílovou skupinu nemáme konkrétně nic,“ říká majitelka prodejny nábytku ve Zlíně Olga Pavelková.

„Ani do budoucna neplánujeme nějaké změny v nabídce sortimentu,“ dodává.

„Senioři samozřejmě mají zájem cestovat, a to i k moři. My speciální programy nemáme, ale nabízíme produkty jiné kanceláře, která už má jednu nabídku třeba kolektivního turistického výletu,“ uvádí Jana Tománková z cestovní agentury Donamo v Uherském Hradišti.

O faktu, že firmy v kraji prozatím nemyslí na produkty určené speciálně zralejším klientům, mluví i reklamní agentury.

„My jsme nedělali a ani neděláme žádnou reklamu zaměřenou přímo na tuto cílovou skupinu. Ani nevím o nikom, kdo by tady něco takového vytvářel,“ potvrzuje pracovník reklamní agentury Zprogo z Valašského Meziříčí Dalibor Denk.

Přesto v kraji existují i výjimky. „Určitě myslím i na zralejší zákaznice, sama k nim patřím. Nabídka sortimentu je dostatečná v této oblasti. Od prádla po plavky nebo pyžama,“ říká Dana Švástová, majitelka prodejny se spodním prádlem v Bystřici pod Hostýnem.

„Problém je spíše ten, že senioři raději zamíří za nižšími cenami na tržiště,“ dodává obchodnice.