Hotel Augustiniánský dům v Luhačovicích se ohlíží za šesti lety od svého otevření

 „Společně s celým týmem usilujeme o to, aby tento duch zde nadále přetrval. Mnoho hotelů si musí vytvářet legendy, aby se staly zajímavými. Augustiniánský dům má svůj opravdový příběh," tvrdí jeho generální ředitel Petr Borák.

Jak byste zhodnotil šest let Augustiniánského domu?

Budu mluvit i ústy mého bratra a kolegů, s nimiž jsme myšlenku otevření Augustiniánského domu již od roku 2008 připravovali. První etapou byl vizionářský koncept, naše vlastní cesta.

Vývoj hotelu Augustiniánský dům bych rozdělil na tři fáze. Tu první, v období od roku 2010 do roku 2011, bych charakterizoval jako vizionářskou, která předběhla svou dobu. Původně jsme začínali s konceptem, který měl být maximálně určen pro ubytované hosty. Byl zaměřen na cílovou skupinu, vyhledávající rodinnou atmosféru wellness hotelu a perfektní služby. Proto jsme od prvopočátku zvolili certifikaci 4 **** superior, ve zkratce řečeno nabízíme pětadevadesát procent služeb pětihvězdičkového hotelu.

Tomuto směru, pro který jsme se rozhodli, interně v hotelu říkáme takzvaný rakouský model rodinných hotelů. To znamená rodinná atmosféra, kdy hosté mají pocit, že jsou na návštěvě u velmi dobrých přátel. Součástí takového konceptu je originální wellness a SPA, gastronomické zážitky, které jsou současně zahrnuty v polopenzi. V té době podobnou gastronomii nabízely pouze nejlepší podniky v Česku á la carte, tedy ne klasické hotelové restaurace. Hodně wellness hotelů se prezentovalo termínem výběrová strava a podobně. My jsme od začátku kladli důraz na gastro zážitky. Hlavním akcentem a komunikačním bodem tohoto období byla gastronomie.

Překvapení Augustiniánského domu
V současné době uvádíme na trh nový koncept a značku Augustian LIFE, která plynule po šesti letech navazuje na produkty wellness & spa hotelu Augustiniánský dům ****S. Prostřednictvím mateřské společnosti TEKOO REALITY nově realizujeme stylové bydlení v Česku i zahraničí. Čím je Augustiniánský dům, tím může být i vaše bydlení.

Můžete říci, co následovalo dál?

V druhé etapě mezi lety 2012 a 2014 jsme částečně přehodnotili náš původní záměr. V tomto období jsme se zaměřili na více obchodních segmentů, cílových skupin, jako byly svatby, firemní akce, rozsáhlá nabídka pro neubytované hosty, jak v restauraci, tak i wellness centru. Bylo to dáno i důsledkem ekonomické krize, která se plně začínala projevovat právě v letech 2010 a 2011. V roce 2014 jsme zorganizovali více než dvacet svateb. Tato široká nabídka a cílení na více segmentů byly náročné a velmi hektické. Koncem roku 2014 jsme si uvědomili, že takové tempo je dlouhodobě neudržitelné, pokud je naším cílem garantovat stoprocentní kvalitu.

Vrátili jste se k původní myšlence…

Akcentovali jsme hotelového hosta, jeho rovnováhu těla a duše. Ve třetí etapě od roku 2015 se vracíme k původní podstatě Augustiniánského domu, a tou je zaměření a péče o ubytované hosty, kteří si k nám chtějí přijet odpočinout, načerpat novou energii a inspirovat se. Projevilo se to maximálním omezením svateb a řízeným pohybem neubytovaných hostů jak v restauraci, tak ve wellness centru. Nyní ročně organizujeme maximálně dvě svatby a podmínkou je pronájem celého hotelu, tak abychom nenarušili klid hostů, kteří k nám přijeli relaxovat. Snažíme se délku pobytů natáhnout i tím, že delší pobyty v naší nabídce cenově zvýhodňujeme.

Pokud si však chcete vychutnat jen některou z našich specialit a navštívit naši restauraci jako neubytovaný host, je to stále možné, ale podmínkou je rezervace den předem. Pokud si chcete dát kávu a k ní třeba dezert, můžete k nám přijít i bez rezervace, a to od dvanácti do šestnácti hodin. Vzhledem k vysoké obsazenosti přesahující osmdesát procent probíhá po šestnácté hodině příprava na večerní servis, jejímž cílem je, aby právě tato záležitost byla vždy vrcholem pobytu.

Mottem pro naše hotelové hosty je myšlenka: Staňte se u nás sami sobě terapeutem, neboť nejlépe znáte své tělo, svou mysl a své potřeby. My vám vytvoříme podmínky, jak toho dosáhnout.

Novinky pro hotelové hosty● Zvýšili jsme teplotu bazénu na 32 °C, whirlpoolu na 36 °C
● Vybudovali jsme odpočinkový relaxační altán na zahradě
● Naši bylinkovou zahrádku využíváme pro naše produkty v kuchyni a wellness
● Ve wellness centru jsme zútulnili relaxační zónu s občerstvením a bylinkovým čajem
● Propojili jsme wellness centrum s venkovní relaxační zónou
● Uzavřeli jsme hotelovou zahradu pouze pro hotelové hosty, abychom garantovali soukromí a zatraktivnili tak nabídku aktivního vyžití
● V lobby baru nabízíme odpolední občerstvení pro hotelové hosty
● Vytvořili jsme Zahradu šesti smyslů, kde organizujeme rituály pod vedením našeho wellness GURU
● Zahájili jsme on-line prodej dárkových poukazů a produktů se značkou AUGUSTIAN LIFE

Autor: LEOŠ FILIPI