V současnosti má textilní firmu na výrobu sportovních doplňků se zvláštní funkcí odvádění potu.

Mladé podnikatelce už od začátku výrazně pomáhá její muž. „Mám za sebou oděvní a manžel zase sportovní školu, navíc on má výborné obchodní schopnosti. Když se tyto vlastnosti skloubily dohromady, ze začátku nám to hodně pomohlo,“ poukazuje Kubíčková na ideální konstelaci.

Nejdříve začínala pracovat s materiálem určeným na zimní sporty, ale již tehdy přemýšlela, jak nabídku obohatit. Na myšlenku vyrábět produkty ze specifické textilie ji paradoxně přivedlo potápění. „Dělala jsem si potápěčský kurz, a na jedné výstavě jsem pod kombinézami objevila materiál od firmy Moira. Je to textilie, která propouští pot, a tak udrží tělo suché,“ přibližuje majitelka holešovské firmy.

Když začala krátce nato s firmou Moira spolupracovat, byla jednou z prvních na tuzemském trhu, kdo sportovní doplňky ze speciálního materiálu vyráběl. Začala šít šátky, čelenky i čepice. A to jak pro zimní, tak pro letní sezonu.

„Nejdřív jsem byla na všechno sama. Až po pěti letech jsem přijala prvního zaměstnance. Teď už jich máme patnáct a oproti začátkům v obýváku teď pracujeme ve velké šicí dílně,“ líčí postupný rozvoj Kubíčková.

Postupem času sice vyměnila dodavatelskou společnost, ale na žádné problémy s podnikáním si nevzpomíná. Hodně jí pomáhá i přátelská atmosféra v práci.

„Jsme taková malá, skoro rodinná firmička, kde si všichni tykají a dobře se znají,“ usmívá se Kubíčková. Další výhodu pociťuje i v nových, kvalitních strojích, na kterých zaměstnanci šijí. Kromě toho, že své výrobky distribuují po celé republice, mají v Holešově také malou prodejnu. Na konkurenci si moc nestěžují, v regionu jsou jedinou podobně zaměřenou firmou.

„Jedinou překážkou by pro nás mohli být levní čínští výrobci. Naší výhodou ale je, že snažíme zaplnit trochu jinou mezeru na trhu, jde nám totiž o kvalitu, ne o kvantitu,“ vysvětluje podnikatelka.

Podle ní je v oděvním průmyslu důležitý cit pro potřeby lidí a pro nové funkční a módní trendy.

„Jezdíme na výstavy u nás i v cizině, abychom si udělali představu, co se kde nosí. Lidé u nás jsou konzervativnější, než k nám dojde nějaký trend z ciziny, pár let to trvá. Když jsme začali vyrábět šátky, byly první na českém trhu. Trvalo dva roky, než začaly jít na odbyt,“ popisuje matka dvou dětí, které jí prý zaberou většinu volného času. „Po práci je vyzvednu a snažím se být s nimi. Kromě toho hraji fotbal za jeden holešovský dívčí klub,“ uzavírá s úsměvem Irena Kubíčková.